Indholdsfortegnelse
1. Udarbejd en beskrivelse af brandet Farm Mountain Coffee og analyser hvorledes brandet skaber værdi for kunden.
2. Segmenter markedet og fremsæt forslag til Farm Mountain Coffees målgruppe.
3. Diskutér hvilke tiltag virksomheden skal iværksætte for at den nye produktlancering af iskaffe bliver en succes.
4. Diskutér konsekvenserne for virksomheden ved et eventuelt salg af produkter til en stor detailkæde.

Uddrag
I 2007 blev Farm Mountain Coffee stiftet af Lars Bendix. Virksomheden har en direkte kontakt til farmene, det gør at de har en unik mulighed for at være med i processen med de grønne kaffebønner. Det sikrer en fremragende kvalitet af det færdige produkt, kaffebønner.

Virksomheden Farm Mountain Coffee er et brand under Danish Coffee and Tea, udover Farm Mountain Coffee har Danish Coffee and Tea også egne mærker.

Farm Mountain Coffee mener, at kaffe ikke bare er kaffe, men at det handler om råvaren og omhuen i processen. Det gælder helt fra kaffetræets plantes og til den endelige høst.

Lars Bendix har i årrække importeret kaffe fra Uganda, og får i dag leveret halvdelen af deres økologiske kaffeproduktion fra 96 afrikanske farmerfamilier. Det lykkes Lars Bendix at besøge kaffebønderne 3 gange om året, for at løfte kaffekvaliteten. Målet for Farm Mountain Coffee er at de i løbet af de fire år skal forbedre kvaliteten så meget, at Lars Bendix skal betale det dobbelte af verdensmarkedsprisen.

Missionen for Farm Mountain Coffee “ Er at skabe et kaffe label som sikrer regnskovens eksistens/tilbagevendelse, uden at ødelægge mulighederne for at farmene har et sundt indtjeningsgrundlag”, Lars Bendix fortæller, at hans mål er at firedoble deres indtægter, så f.eks. de kan få råd til at betale for deres børn går i skole.

Det er tydeligt at Lars Bendix handler med både hjerne og hjerte, som der også bliver nævnt i artiklen på Systime.