Opgavebeskrivelse
Opgave 1:
Redegør kort for udviklingen på energidrikmarkedet i Danmark. Inddrag bilag 1 og 2. Besvarelsen må maksimalt fylde 1200 anslag inklusive mellemrum.
Opgave 2:
Virksomhederne på energidrikmarkedet i Danmark bliver påvirket af konkurrenceforholdene. Analyser 2 markedskræfter, som har stor betydning for konkurrenceforholdene i branchen i Danmark.
- Aktørerne:
- Nye indtrænger:
Opgave 3:
Virksomhedernes interne forhold er af afgørende betydning for at skabe merværdi for kunderne og dermed opnå den ønskede vækstrate. Analyser 2 relevante led i værdikædens primære aktiviteter, du mener har størst betydning for
virksomheden States værdiskabelse.
- Marketing:
- Produktudvikling:
Uddrag
Udviklingen på energidrikmarkedet i Danmark har vækst-et positivt, derudover har energidrikmarkedet også vækst-et positivt globalt.
Energidrikmarkedet i Danmark har vækst-et grundet af at efterspørgslen også har steget. Denne større efterspørgsel har så også medført en større omsætning da dér bliver solgt mere grundet af den større efterspørgsel.
---
Markedslederen er Red-Bull da de har den største markedsandel i forhold til branchen, som altså er på de 17 procent af markedet.
Markedslederen har som hovedregel fokus på produktudvikling, her kan man se at Red-Bull er meget effektive og har stor fokus på produktudvikling ved f.eks. at komme med nye smagsvarianter.