Energidrikmarkedet | Emneopgave | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1:
Redegør kort for udviklingen på energidrikmarkedet i Danmark. Inddrag bilag 1 og 2. Besvarelsen må maksimalt fylde 1200 anslag inklusive mellemrum.

Opgave 2:
Virksomhederne på energidrikmarkedet i Danmark bliver påvirket af konkurrenceforholdene. Analyser 2 markedskræfter, som har stor betydning for konkurrenceforholdene i branchen i Danmark.
- Aktørerne:
- Nye indtrænger:

Opgave 3:
Virksomhedernes interne forhold er af afgørende betydning for at skabe merværdi for kunderne og dermed opnå den ønskede vækstrate. Analyser 2 relevante led i værdikædens primære aktiviteter, du mener har størst betydning for
virksomheden States værdiskabelse.
- Marketing:
- Produktudvikling:

Uddrag
Udviklingen på energidrikmarkedet i Danmark har vækst-et positivt, derudover har energidrikmarkedet også vækst-et positivt globalt.

Energidrikmarkedet i Danmark har vækst-et grundet af at efterspørgslen også har steget. Denne større efterspørgsel har så også medført en større omsætning da dér bliver solgt mere grundet af den større efterspørgsel.

---

Markedslederen er Red-Bull da de har den største markedsandel i forhold til branchen, som altså er på de 17 procent af markedet.

Markedslederen har som hovedregel fokus på produktudvikling, her kan man se at Red-Bull er meget effektive og har stor fokus på produktudvikling ved f.eks. at komme med nye smagsvarianter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu