Hotelbranchens udvikling | Emneopgave | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1:
Redegør kort for hotelbranchens udvikling. Inddrag bilag 4. Besvarelsen må maksimalt fylde 1200 anslag inklusive mellemrum.

Opgave 2:
Analyser 2 relevante forhold fra den afhængige omverden og 2 relevante forhold fra den uafhængige omverden.
- Konkurrenter:
- Uafhængige omverden/fjernmiljø
- Teknologiske-forhold:
- Massemedier:

Opgave 3:
Analyser de vigtigste parametre fra marketingmixet i forhold til hoteller rettet mod middelklassen.
- Pris:
- People:

Uddrag
Hotelbranchen er en branche hvor dér ydes en service. Branchen var historisk høj i 2017, hvor antallet af overnatninger lå på 15,5 mio.

Med denne stigning i antallet overnatninger medførte det naturligvis også en stigning i omsætningen og bundlinje.

Omsætning lå på 14,6 mia. kr., og i 2016 var overskuddet hos hotelbranchen på 5,3 procent af omsætningen i gennemsnittet. Stigning skyldes der har været positiv udvikling i efterspørgsel.

Dér har været en drastisk stigning i kundegruppen feriegæster, som har medført at feriegæster nu er den største kundegruppe i hotelbranche.

---

Kunder har stor betydning for virksomhed, da en virksomhed ikke kan omsætte uden kunder. Kunderne er i den afhængige omverden, da virksomheden har muligheden for at påvirke nærmiljøet.

Grundet af at hotelbranchen er servicevirksomhed er de meget afhængige af deres kunder, som gør brug af deres serviceydelser.

Kunderne har kæmpe indflydelse på om det går godt eller dårligt for hotelbranchen, da de selv kan beslutter sig, for at overnatter på hotel eller ikke. Svigtende efterspørgsel fra kunderne er en af de største trusler for enhver virksomhed.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu