Case: Den Danske Bilbranche

Opgavebeskrivelse
Opg. 4 - Seat
Med udgangspunkt i din besvarelse af opgave 1 – 3 og relevante bilag skal du identificere og begrunde en eller flere væsentlige strategiske udfordringer for en selvvalgt aktør på det danske bilmarked (bilmærke, importør eller forhandler). Diskutér mulige løsninger af de mest relevante udfordringer.

Indholdsfortegnelse
Udfordring 1:
Løsning 1:
Udfordring 2:
Løsning 2:

Uddrag
Deres største mulighed for at komme ind på det danske marked er højest sandsynlig igennem flexleasing. De sælger deres biler til andre forhandlere i
Tyskland, og derfra så køber de danske leasingselskaber bilerne. Det gør at der er mulighed for at danskere også kan køre i dem, da det er de færreste som har råd til at købe en så dyr bil i Danmark.

De vil også have en mulighed i at, selve afgiften den falder. Det ville betyde at der vil være flere danskere som har råd til at købe bilen, og derfor så ville der også blive solgt flere at den slags.

Man kan argumentere for om Lamborghini er rødt eller blå ocean i Danmark vi har dog valgt at placere dem i “rødt ocean” da de konkurrerer med andre bilproducenter (Ferrari, få Mercedes, Audi & Bmw modeller) om de samme kunder.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu