Afsætningsnoter Kapitel 4 – Interne forhold | HHX afsætning

Indholdsfortegnelse
Værdikæde:
Produktudvikling:
Produktion:
Marketing:
Salg og Service:
Støtteaktiviteterne:
SWOT:
TOWS:

Uddrag
Produktudvikling:
Udvikling af nye produkter kaldes også for research and development (R&D). Det er vigtigt for virksomheder at have nye produkter på vej for at afløse de produkter, som er i slutningen af deres produktlivscyklus. Det er naturligvis også af konkurrencemæssige årsager, at virksomheder løbende bliver nødt til at udvikle og forbedre deres sortiment.
Det kan være en helt afgørende konkurrencemæssig fordel at være først på et marked med et nyt produkt, idet værditilvækst afgøres af forbrugerne.
Fx konkurrerer mange medicinalvirksomheder på udvikling af nye og mere effektive produkter med færre bivirkninger.
For virksomheden Novo Nordisk, der fremstiller insulin til sukkersygepatienter, er forskning særlig vigtigt. I disse år forsker Novo Nordisk i et oralt insulinprodukt, som kan tages i pilleform og ikke som hidtil via injektioner.

Sådan får du adgang til resten af materialet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her