Afsætningsnoter Kapitel 14 – Distribution | HHX afsætning

Indholdsfortegnelse
Distribution
Distributionskanaler
- Direkte distribution:
- Indirekte distribution:
- Producenten:
- Distributørerne (Mellemhandlere eller forhandler):
- Detailister:
Distributionskæder på konsumentmarkedet:
Distributionskæder på producentmarkedet:
Distributionsstrategi
- Intensiv distribution:
- Selektiv distribution:
- Eksklusiv distribution:
Købeformer
Butikstyper:
Forretningskæder/kædeformer i detailhandel:
E- Handel
Forretningsmodeller:
Click & Mortar (Enten klikker man sig til produkter = E-handel ellers så er det fysikske butikker =Mortar:

Uddrag
Distribution betyder produktets vej fra producenten til forbrugeren. Med andre ord handler dette kapitel om, hvordan produkterne distribueres til slutbrugeren. Distribution foregår gennem distributionskanaler (Tages hensyn til hvilke slags produkter det er)

Distributionskanaler

Distributionskanaler er en række led, som produktet går igennem fra producenten til slutforbrugeren og som fysisk håndterer virksomhedens produkter og løser en række andre opgaver.

Distributionskæden er alle de mellemled, som varen passerer mellem producenten og slutbrugeren.

- Direkte distribution: Det betyder, at man distribuerer produktet direkte til slutbrugeren uden at involvere mellemled

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu