Afsætningsnoter Kapitel 8 – Segmentering | HHX afsætning

Indholdsfortegnelse
Markedssegmentering:
Målgruppe:
Segmenteringsprocessens faser:
Fase 1 - Beskrivelse af relevante forhold for produktet på markedet
Fase 2 - valg af segmenteringskriterier
Fase 3 – Vurdering af segmenters attraktivitet (SMUK)
Fase 4 – Valg af målgruppestrategi

Uddrag
Markedssegmentering:
- Det er en opdeling af markedet i homogene grupper (segmenter). Homogene grupper betyder, at man finder forbrugere med ensartede kendetegn, fx alder, bopæl, køn, værdier, holdninger, livsstil, købsadfærd og forbrug.

Målgruppe:
- Det er det eller de segmenter, som virksomheden retter sin markedsføring i mod.

Sådan får du adgang til resten af materialet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her