Indledning
Thomas Herman, Morten Strunge, Rasmus Jensen og Thomas Pedersen står s ammen om en relativ ny virksomhed, indenfor vinbranchen

som formår at sælge 25. 000 flasker vin og 3.000 abonnementer indenfor den første måned af virksomhedens opstart.

Uddrag
Herved forbliver mange kunder hos Winefamly, da en lavere pris og ingen leveringsbetingelser er mere attraktivt, end selv at hente en flaske vin til den dobbelte pris hos Føtex eller en anden vinhandler.

Dette styrker Winefamly’s indtjeningsevne ved at kunderne, voksne mennesker i alderen mellem 16+, fravælger dyre vin. Winefamly’s priskonkurrenceevne er meget god ved at benytte denne metode.

Fordelene ved denne forretningsmodel er at Winefamly undgår en hel del omkostninger. Der er ingen fortjenester til grossister eller store lokaleomkostninger.

Winefamly formår at skabe en loyal kundegruppe og en fast månedlig indtægtsgrundlag. Ulemperne ved denne forretningsmodel er at det generelt ikke så godt ud for Winefamly.

Virksomheden er i underskud, men formår at holde humøret højt. Virksomheden får ingen store fortjenester.

I nedenstående søjle diagram, ses Winefamly’s års resultat siden deres opstart i 2016. Diagrammet skal læses fra højre til venstre.

Man kan se at deres første regnskabsperiode 2016-17, skrevet som regnskabsår 2017, havde et årsresultat på -1.2 millioner.

Allerede her var virksomheden i underskud.