Indholdsfortegnelse
1. Kort redegørelse for virksomheden Winefamily samt virksomhedens forretningsmodel.

2. Analyse af relevante elementer i Winefamlys produkt- og distributionsparameter.

3. Analyse af fordele og ulemper ved Winefamlys forretningsmodel.

4. Diskussion af følgende udsagn:
-Winefamily skaber primært værdi for kunden ved at tilbyde vin af god kvalitet til en billig pris. Når et medlem af Winefamily køber en vin fra Winefamlys hjemmeside, er der typisk tale om et vanekøb.

5. Identificér en væsentlig udfordring for Winefamily. Diskuter mulige løsning(er) af den valgte udfordring.

Bilag:

kilder:

Obligatoriske Kilder:

Uddrag
Winefamily er det man kalder for et vin-abonnementsservice, som faktisk kun har været på markedet siden 2016, hvilket ikke er særlig lang tid.

Stifterne af Winefamily består af fire personer, hvor den første som er en tv kok, Thomas Herman. Han er ansigtet udadtil, når det kommer til alt det der har med markedsføring at gøre.

Ligeledes er der også Morten Strunge, som er det man kalder en serieiværksætter. Han er grundlægger af Mofibo og Onfone, Rasmus Jensen og til allersidst også Thomas Pedersen. De tre er medejere af winefamily.

I bund og grund er tanken bag Winefamily, at man kan blive en del af noget større på en måde. Altså man kan dele sine vin oplevelser med hinanden osv. Ideen var ligeledes at man kunne få hjælp til at udvælge den helt perfekte vin, til en måske speciel lejlighed.

Man skulle vide man ikke var alene om valget. Samtidig, så når man bestiller, så er det faktisk underordnet hvor meget du køber for. Du kan stadig godt få det leveret, hvilket kunder altid synes er godt.

Den eneste måde de får deres indtægt, er fordi at de køre deres såkaldte abbonement. De køber deres vine fra diverse forskellige folk og steder rundt om i verden, og sælger dernæst videre til forbrugeren.

Det nuværende antal af deres købte abonnementer ligger på 20.000 . Det er et tal de i fremtiden håber vil komme til at stige til 100.000 abonnenter.

Tager man et kig i deres økonomi, så finder man faktisk ud af at de har det man vil kalde en rød bundlinje. Hvilket vil sige at de rent faktisk er i underskud.