Winefamily | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Afgrænsning
Virksomhedskarakteristik
Analyse af marketingmix
Product
Price
Distribution
Promotion
Diskussion og vurdering af de strategiske muligheder
Kildeliste

Uddrag
Stifterne bag er kokken Thomas Herman, Onfone og Mofibo grundlægger Morten Strunge, Rasmus Jensen og slutterligt Thomas Pedersen. Alle har de specialiseret sin indenfor vidt forskellige fagområder og kompetencen, dog med en særlig ting til fælles: passionen for vin og gastronomi.

Drømmen bag Winefamily er at ”verden bevæger sig hurtigt i dag, at den der siger noget ikke kan lade sig gøre, som regel bliver afbrudt af en, der gør det” – drømmen var et konkret ønske om at skabe et tilgængeligt, overskueligt og ikke mindst forståeligt univers.

Dette univers skulle være til alle der holder af at drikke vin. Ydermere ville de skabe et rum, hvor kunden kunne få mulighed for at sortere og vælge mellem særligt håndplukkende vine fra hele verden - uanset om vinen er tiltænkt hverdag eller gæster.

Slutteligt skulle det være et rum, hvor kunderne skulle føle de fik den rette vejledning og ikke blev overladt til at træffe beslutningerne alene.

Et medlemskab hos Winefamily medfører også, at det er muligt at købe alle deres håndplukkede vine til indkøbspris. Deres vision på sigt er at udvide antallet af medlemmer, og dermed opnå en større markedsandel.

Virksomheden er en handelsvirksomhed, da de køber deres vin hos en bonde dernæst sælger den videre til deres medlemmer. Prisen på leveringen er tilmed medregnet i deres kostpris, hvilket betyder at kunden reelt kun betaler for vinens værdi.

Derudover har de en meget hurtig leverig, så hvis man bestiller inden kl. 12 bliver vinen afsendt pågældende dag. Ydermere forekommer der også økologisk vin i deres sortiment.

Ideen er ganske enkel, hvilket er at skabe en vinklub hvor man med et medlemskab fra 39 kr. pr. måned, kan handle sin vin til kostpris. Det skal være et sted hvor man ikke vælger vinen fra ud fra rabat og mængde, men i stedet bliver forført at vinens kvalitet.

Formålet er at springe alle mellemled over og sælge fra ”bonden til bordet” – dette indebærer også, at de ingen fortjeneste har på vinen.

Endvidere er der primære opgave og mål at fylde butikken med gode og velvalgte vine, til den bedste pris, og på den måde skabe et univers hvor alt er transparent og forståeligt for deres medlemmer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu