Søstrene Grene | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Ekstern
Intern
Ikke en interiørbutik
Søstrene Grene bliver aldrig en trendy indretningsbutik.
Tidobling på 10 år

Uddrag
I en tid med stigende nethandel har Søstrene Grene tidoblet antallet af fysiske butikker og forventer i løbet af de kommende tre år at åbne yderligere 150. Væksten skyldes bl. a. effektiv storytelling og troen på eget design, mener direktøren.

I 1973 åbnede familien Grene den første Søstrene Grene-butik på Strøget i Aarhus. I dag - 45 år senere - er den populære butikskæde til stede i 16 lande

og nu har Søstrene Grene netop slået dørene op til butik nummer 200. Mens mange andre aktører i detailhandlen ruster sig til fremtiden ved at satse på nethandel, er kernen i Søstrene Grenes koncept fortsat de fysiske butikker.

---

Historisk har Søstrene Grenes brand taget udgangspunkt i søstrene Anna og Clara Grene, der rejste ud i verden i luftballon og bragte små finurlige ting med hjem til Danmark.

Da butikskæden i højere grad benytter eget design i dag, har søstrene nu fået nye roller: Clara symboliserer kvalitet og pris, mens Anna er inde over æstetik og design.

»Storytelling er en stærk trend blandt de unge. På den måde kan vi bruge de to søstre på en anden måde

så deres historier udvikler sig. Selv om brandet og konceptet har ændret sig, er Anna og Clara fulgt fint med på rejsen,« siger Mikkel Grene.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu