Indholdsfortegnelse
Markedskaranteristik
- Produktgruppe
- Udbyder (virksomheder)
- Efterspørgelse (kunder)
- Geografisk område.

Omverdensmodellen
Den uafhængige omverden (fjernmiljøet)
- Massemedier:
- Kulturelle forhold:
- Miljø:

Den afhængige omverden
- Kunder:
- Leverandører:
- Konkurrencetragtmodellen:
- Samme produkt:
- Samme behov:

5. Vurder/diskuter ift. søstrene grene konkurrencemæssige positioner, hvad de kan gøre af tiltag fremadrettet.
Kilder:

Uddrag
Produktgruppe
I Søstrene Grene sælger de mange ting. Det sælger ting til boligen, såsom stole, lamper, gulvtæpper og en masse andre nips-ting til hjemmet.

Det sælger også en masse ting til at være kreativ med bl.a. sælger de maling, i massevis af farver, og Pensler, hvilket de selvfølgelig også har. Og så sælger de også hårpynt, legetøj, te, køkkenting og slik.

Udbyder (virksomheder)
Søstrene Grene har forskellige konkurrenter. En tydelig konkurrent er Flying Tiger Copenhagen, da de sælger stort set de samme produkter, da Flying Tiger Copenhagen også har rigtig mange forskellige ting, så som forskellige boligtilbehør, slik, solbriller og hårpynt.

Både Flying Tiger Copenhagen og SG er det detailhandlere, som sælger B2C. Udover Flying Tiger Copenhagen, er der også Ikea, som dog ikke er en helt lige så snæver konkurrent som Flying Tiger Copenhagen

men stadig en konkurrent, fordi både Ikea og SG sælger boligtilbehør, pynte ting og bamser. En anden Konkurrent kunne være normal, da de også sælger hårpynt slik og andre nips ting.

Efterspørgelse (kunder)
SG har et stort udvalg i deres butikker, de har både legetøj, boligtilbehør, skoleting, køkkenting, slik og te, og deres produkter er bedre kvalitet end fx.

Flying Tiger Copenhagen, men stadig til samme priser. Fordi de har et så stort udvalg af produkter i deres butikker, og fordi det er forholdsvis billigt i SG, har de også en større målgruppe, fordi de fleste kan være med på deres priser.

Dem der handler i SG er mest unge piger og kvinder. Unge piger, fordi de skal købe skoleting, hårpynt eller kreative ting, til en rimelig pris.

Og de kvinder, som kommer i SG, kommer nok for at kigge på køkkenting eller indretning. Så derfor er målgrupper er 15-årige til 50-årige.