Indledning
Søstrene Grene APS blev grundlagt i 1973, af søstrene Inger og Ruth Grene. I butikken er der et meget bredt varesortiment med alt fra vaser og vaskeklude, børster og bånd til blyanter og bolsjer.

Målgruppen er vokset efterhånden og er bredt sammensat fra børnefamilier, studerende til pensionister. I starten var der blot en butik på Strøget i Aarhus, og først i 1989 blev der åbnet to nye butikker i Aalborg og Herning.

Indholdsfortegnelse
3. Søstrene Grene analyse
- Indkøb og Lager:
- Marketing:
- Salg og Service:

Uddrag
Nu vil jeg bruge konkurrencetragtsmodellen for at finde ud af, hvor mange konkurrenter Søstrene Grene har. På billedet vises der enkonkurrencetragtmodel udefra Søstrene Grene.

Hermed kan man nu konkludere at Søstrene Grene har andre konkurrenter i samme produktkategori såsom Tiger, som er en af de største konkurrenter for Søstrene Grene. Da de har samme produkter til næsten samme prisniveau.

Søstrene Grene kan dække mange behov, derfor har de også flere konkurrenter. De har eksempel fødevarer, her kan deres konkurrenter være supermarkeder.