Indholdsfortegnelse
Porter 5 forces:
- Kunder:
- Konkurrence:
- Substituerende produkter:
- SWOT:
Kritiske succesfaktorer:
KSF 1
- Word of mouth effekt
KSF 2
- Kunde loyalitet
KSF 3
- Højt serviceniveau
KSF 4
- Effektive
Udfordring 2: Fastholdelse af den store vækst.
Løsningsforslag 2:
Bedste løsningsforslag:
Kilder:
Uddrag
Shaping New Tomorrow befinder sig på B-2-C markedet, altså Shaping New Tomorrow sælger udelukkende direkte til kunderne, og dermed ikke til virksomheder.
I og med Shaping New Tomorrow befinder sig på B-2-C markedet, har de dermed også potentielt mange kunderne
som kan henvende sig til Shaping New Tomorrow og benytte sig af deres produkter, dette er mænd og drenge, som ville benytte sig af dette.
Det marked som Shaping New Tomorrow befinder sig på, har kunderne en meget høj forhandlingsstyrke normalt vis, men i det
virksomheden er meget kvalitetsbevidste og ikke ønsker at konkurrere på pris eller holde udsalg, vil deres kunders forhandlingsstyrke blive betydeligt mindre.
Shaping New Tomorrow har en utroligt stærk kundeloyalitet og gode kunderelationer. Dette skyldes at kundeservice altid er i første række for virksomheden
dette er hele vejen rundt i virksomhedens værdikæde, hvor der er et stort fokus på at tilfredsstille kundens stimuli, men også at danne en relation med kunden, dette er sågar onlinehenvendelser og i fysiske butikker.
Shaping New Tomorrow-kunder har en god effekt for Shaping New Tomorrow, grundet gode produkter som tilfredsstiller kundens stimuli og en kundeservice i top
har virksomheden oplevet en ”word of mouth” effekt, hvor kunden anbefaler produktet til venner og bekendte. Denne effekt har været utrolig effektiv for Shaping New Tomorrow.
---
Shaping New Tomorrow har deres hovedlager I Danmark, men alt produktion befinder sig i Portugal, dette er bevidst placeret samme sted for at gøre logistikken nemmere og mere effektiv.
Dermed har Shaping New Tomorrow en aftale med et fragtfirma, som står for fragten fra Portugal til Danmark.
Denne leverandør samler produkter op hver fredag fra alle Shaping New Tomorrow-producenterne og transportere både bukser, skjorte
underbukser og T-shirt til Danmark. Dette giver Shaping New Tomorrow nogen gode stordrift fordele, da de modtager hele deres produktportofølge på engang og dermed vil man sparer virksomheden meget af deres kapital på logistik.
Virksomheden har aftale med GLS som henter varer 2 gange dagligt fra deres hovedlager, for at pakken hurtigst muligt når frem til kunden. I udlandet benytter Shaping New Tomorrow sig af fragtfirmaet DHL.
Skriv et svar