Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik 3
Kritiske succesfaktorer 54
Shaping New Tomorrows udfordringer 54
- Analyse af udfordringer 54
Handlingsforslag 65
- Handlingsforslaget for deres gennembrud: 65
- Konsekvenser: 65
Metode 76
Bilag 87
- Business Model Canvas 87
- Omverdensmodellen 98
- Værdikæde 98
- Indtjeningsevnen 109
- SWOT-analyse 1110
Kildeliste: 1211

Uddrag
Shaping New Tomorrow ApS er et dansk anpartsselskab samt handels- og produktionsvirksomhed.

Virksomheden havde sin opstart i 2015 af de 3 barndomsvenner Kasper Ulrich, Christian Aachmann og Christoffer Bach, der satte sig for at ændre måden hvorpå man tænker på traditionelt herretøj:

“Vi vil gøre hverdagen nemmere for alle mænd”. Komfort og klædelighed blev grundstenene til at opbygge et internationalt tøjbrand.

Virksomheden slog sig for alvor igennem den danske modebranche, efter medvirken i Løvens Hule i 2018 med deres innovative bukser.

På daværende tidspunkt var der 4 medarbejder ansat i virksomheden, som nu er blevet til over 80 medarbejder, samt 4 fysiske butikker og en godt kørende webshop.

De tre barndomsvenners vision var at skabe komfortable, stilfulde og lækre bukser til mænd, samt give klædeskabet et løft.

Derudover skal det kunne være rimeligt at have råd til deres produkter, hvor de her har et samarbejde med deres leverandør i Portugal, så der ikke er et mellemled og dermed heller ikke hævede priser. Designet skal være tidløst men klassisk, og komforten skal være i top.

Ideen med bukserne er, at det skal være noget den enkelte kan have på både i hverdagen, til formelle og lidt festligere lejligheder, samt noget der føles så behageligt som eksempelvis joggingbukser.

Konceptet gik hurtigt viralt og ordrerne strømmede ind hos virksomheden. Her gik det hurtigt op for iværksætterne at de skulle udvide deres sortiment.

I dag er det ikke kun bukser de udbyder. De har udviklet skjorter af samme teknologi, samt t-shirts, poloer, overtøj, undertøj m.m.

Eftersom der er flere og flere mindre virksomheder der er begyndt at efterligne Shaping New Tomorrows idé, skal virksomheden sørge for at deres brand bliver det foretrukne navn, når folk er på indkøb efter nye bukser.

---

Konsekvensen ved, at Shaping New Tomorrow skal ændre i deres sortiment og lave nye kollektioner, som retter sig specifikt mod den centraleuropæiske stil er, at deres unikke design derved vil gå tabt.

Det ville som udgangspunkt gøre, at de bedre kan indtrænge det tyske marked, og dermed også markederne som knytter sig op af det tyske, og det vil dermed også styrke deres position på markedet.

Dette stemmer også overens med deres drøm om at blive et internationalt brand, hvor dette kan være begyndelsen for det. Ulemperne er dog, at dette i den grad vil påvirke virksomhedens indtjeningsevne.

Omkostningerne vil stige, i takt med at virksomheden åbner flere butikker i Tyskland, herunder markedsføring, som også er et af virksomhedens kritiske succesfaktorer.

Det tyske marked kan være svær at indtrænge via markedsføring, da metoden man markedsfører i Tyskland kan være anderledes end fra det danske.

Dette stemmer også overens med måden, hvorpå virksomheden skal begynde at udføre den exceptionelle service som de yder på det danske marked.

På det tyske marked er der ikke nødvendigvis samme holdning til udførelsen af service, som der er i Danmark.

Dette kan også give konsekvenser for virksomheden, som nu skal til at tilpasse sig de nye service-forhold. Til sidst kan de demografiske forhold, i Tyskland, have stor betydning for virksomhedens værdier.

Ifølge tyske statistikker, så er der væsentligt flere kvinder end mænd i landet. Udover at virksomheden skal udvikle produkterne, så de tilpasser den centraleuropæiske stil, så kan stigningen af kvinder have betydning for virksomhedens omdannelse af produkter.

Herved, kan det være nødvendigt for Shaping New Tomorrow at udvikle tøj til det kvindelige køn, med samme koncept. Dette stemmer overens med de stigende omkostninger samt anden tænkelig markedsføring og service.