Shaping New Tomorrow | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Med udgangspunkt i medfølgende materiale besvares følgende spørgsmål skriftligt som udgangspunkt for en mundtlig gennemgang:
1. Lav en virksomhedskarakteristik af virksomheden Shaping New Tomorrow.
2. Analyser Shaping New Tomorrows omverden.
- Kunder
- Konkurrenter:
- Økonomisk:
- Miljø:
3. Analyser Shaping New Tomorrows målgruppe.
- Segmentering:
- Segmentering
- SMOK
- S/størrelsen:
- M/mulighed for kontakt:
- O/omkostninger ved bearbejdning af segmentet:
- K/konkurrence:
- Valg af målgruppe
- Konklusion på segmentering:
4. Analyser købsadfærden for kunder der køber Shaping New Tomorrow.
- Maslows Behovspyramide
- Fysiologiske behov:
- Behov for tryghed og sikkerhed:
- Sociale behov:
- Egobehovet:
- Konklusion:
5. Analyser Shaping New Tomorrows anvendelse af parametrene produkt og distribution.
- Produkt:
- Kvalitet:
- Sortiment:
- Distribution:
6. Identificer en udfordring for Shaping New Tomorrow og diskuter mulige løsninger af denne.

Uddrag
Shaping New Tomorrow er en danskejet virksomhed, som blev stiftet i år 2015 af 3 drenge fra Aalborg. Stifterne hedder Christoffer Bak, Kasper Ulrich og Christian Aachmann.

Deres vision og mål er at ændre opfattelsen af traditionelt herretøj. De meget stive skjorter og jakkesæt, mente de at der kunne laves om på.

De har derfor lavet deres svar på stadig traditionelt herretøj, dog med en smule forandring. Da deres tøj bliver lavet af helt specielt stof, som giver et stræk, er dette blevet usædvanligt komfortabelt.

Produktionen af tøjet foregår i Portugal på en fabrik, hvor det holder omkring 200 personer beskæftigede.

Tøjet bliver designet i Danmark. Shaping New Tomorrow har hovedkontor i Aalborg, hvor de selv kommer fra. Derudover har de også en afdeling i København.

Alt i alt har virksomheden 40 ansatte, hvor i 8 af dem arbejder i de fysiske butikker, som de har åbnet. Shaping New Tomorrow er at anpartsselskab.

Deres fokuspunkter er E-handel samt detailhandel. Man kan både definere virksomheden som værende en produktionsvirksomhed

da de selv får produceret deres tøj, derudover bliver de også defineret som værende en handelsvirksomhed, da de jo som sagt selv sælger deres tøj i deres egne butikker

samt på deres hjemmeside. Væksten i Shaping New Tomorrow er god. Sidste år havde vokset med 225% og haft et overskud på 29 mio. før skat, hvilket næsten er 3 gange så meget som året forinden.

Virksomheden slog sådan virkeligt igennem, da de var med i TV programmet Løvens hule, hvor bla. Jesper Buch investerede i dem.

---

Omverdensmodellen skaber et billede af her og nu situationen for en virksomhed. Omverdensmodellen bliver brugt til at se hvordan virksomhedens situation kan se ud.

Og den giver et bedre overblik. Indenfor omverdensmodellen er der to hovedpunkter. Den afhængige omverden og den uafhængige.

Den afhængige omverden er den omverden, som virksomheden selv kan gøre noget ved det er ting som konkurrenter og leverandører

altså Shaping New Tomorrows ageren på markedet og deres valg har indflydelse på dem. Den uafhængige omverden er derimod noget
som virksomheden ikke selv kan kontrollere, det kan være ting som politik som Shaping New Tomorrow ingen indflydelse har på.

Kunder
Kunderne er selvfølgelig noget af det vigtigste for virksomheden, da det er dem der danner grundlag for at virksomheden kan skabe omsætning.

Virksomheden kan påvirke kunderne på flere måder. Både negativt og positivt. Shaping New Tomorrow påvirker f.eks. kunderne, når de udkommer med et helt nyt produkt.

Det samme som hvis de f.eks. kører tilbud på nogle varer. Her kan de så vælge at skabe en stigende efterspørgsel, grundet den billigere pris.

Shaping New Tomorrow har lavet deres produkter i et meget behageligt og helt specielt stof, der gør at det ligner rigtig fint tøj, men føles som træningstøj.

På den måde kan de skabe præferencer ved kunderne, der gør at de kun vil gå i deres tøj. En anden måde kunderne kan blive påvirket på er gennem virksomhedens branding. Flere reklamer vil som sagt skabe et større kendskab, samt større efterspørgsel.

Konkurrenter:
Konkurrenter spiller en væsentlig rolle i forhold priserne på produkterne, samt hvilke kunder de har.

a tøjbranchen er et meget hårdt og stort marked at indtage, kan det godt være svært for små virksomheder at indtage det.

Der er mange store konkurrenter, som er kendt over hele verden. Shaping New Tomorrows konkurrenter vil være andre brands som fokusere på at lave finere tøj.

Dette kan f.eks. være Hugo Boss, Tiger of Sweden osv. Shaping New Tomorrows modsvar på disse produkter er som sagt, deres helt utrolige komfort.

Måden Shaping New Tomorrow kan blive påvirket af deres konkurrenter på er hvis de f.eks. opfinder et nyt produkt, som kunderne hellere vil have

eller hvis de nedsætter priserne kraftigt. Hvis priserne bliver sat kraftigt ned, vil det have en negativ effekt på Shaping New Tomorrow, hvor de vil kunne se at deres omsætning vil falde, fordi kunderne går over til konkurrenten.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu