Shaping New Tomorrow | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Lav en virksomhedskarakteristik af virksomheden Shaping New Tomorrow.
2. Analyser Shaping New Tomorrows omverden.
3. Analyser Shaping New Tomorrows målgruppe.
4. Analyser købsadfærden for kunder der køber Shaping New Tomorrow.
5. Analyser Shaping New Tomorrows anvendelse af parametrene produkt og distribution.
- Produktet:
- Distribution:
6. Identificer en udfordring for Shaping New Tomorrow og diskuter mulige løsninger af denne.

Uddrag
Shaping New Tomorrow er et dansk anpartsselskab, som befinder sig indenfor tøjbranchen og dermed beskæftiger de sig med detail og e-handel.

Shaping New Tomorrow har stort fokus på at skabe det moderne tøj, i form af de klassiske skjorter, t-shirts, jakkesæt osv.

Shaping New Tomorrow har stor fokus på at skabe det unikke komfort i en helt ekstraordinær kvalitet. Med hele 20 personer ansat i virksomheden, så har Shaping New Tomorrow formået at 45 doble deres overskud.

Udover de 20 ansatte i virksomheden, så består ledelsen af : Birgit Åby-bruun, Kasper Ulrich, Christian Aachmann, Christoffer Bak, Michael Bak og til sidst men ikke mindst Jesper Buch.

Visionen bag Shaping New Tomorrow har været, at forøge niveauet af befolkningens hverdagstøj og udover dette sørge for, at ens tøj passer og er behageligt til både, hverdag

fester og andre formelle sammenhænge. Herudover så har visionen for de unge stiftere (Kasper Ulrich, Christian Aachmann & Christoffer Bak) været at sælge klassisk, flot og komfortabelt herretøj

med en tanke i baghovedet omkring, at tøjet skal være noget folk kan betale for, men samtidig være i god kvalitet. Så lidt det koncept med, at man får hvad man betaler for.

---

Omverdensmodellen, er en model som er med til at skabe et overblik over virksomhedens afhængige omverden og tildeles også virksomhedens uafhængige omverden.

Man -bruger modellen til analysere de eksterne forhold, så man hele tiden kan være foran eller med udviklingen i branchen.

Hvis vi starter med at analysere Shaping New Tomorrows afhængige omverden. Så spiller deres afhængige omverden en kæmpestor rolle i forhold til virksomhedens drift og funktion.

Som man kan se, så består den afhængige omverden af konkurrenter, kunder, leverandører og mellemhandlere.

En af de vigtigere ting i den afhængige omverden for dem, er konkurrenterne fordi de spiller en stor rolle i forhold til virksomhedens nærmiljø.

Nogle af de mange konkurrenter inde for herrer tøj, er f.eks. Tøjeksperten, Wagner og Tommy Hilfiger, osv.

Disse brands har også en stor indflydelse på Shaping New Tomorrows afhængige omverden, fordi hvis nogle af konkurrenterne vælger at sætte priserne ned eller finder på et eller andet nyt

vil det betyde at det kommer til at påvirke Shaping New Tomorrows’ salg og omsætning. En anden vigtig ting for en tøjforhandler er leverandøren.

Grunden til at leverandøren, er så vigtig er pga. at leverandøren skal levere hurtigt og præcist fordi hvis de ikke får kollektionen til tiden vil de ikke sælge nær så meget som planlagt

og så vil det planen gå i vasken, hvilket fører til et stort tab. En anden måde at leverandøren kan påvirke virksomheden på er ved at ændre priserne på leveringen og derfor vil det øge omkostningerne hos Shaping New Tomorrow

hvilket vil fører til et lavere overskud eller øget priser på tøjet som de sælger. Derfor er det meget vigtigt at samarbejdet er godt og sundt imellem virksomheden og leverandøren.

Trods den store rolle den afhængige omverden spiller den uafhængige omverden også en stor rolle, men dog ikke så stor.

Den uafhængige omverden kan nemlig ikke styres af virksomheden selv og den kaldes også for fjernmiljøet.

Den uafhængige omverden har særdeles mange områder, som kan påvirke virksomheden. En af dem er massemedierne.

De kan både påvirke dem positivt og negativt og et positivt eksempel vil være artiklen “Tre venner kendt fra ”Løvens Hule” sælger nu tøj for over 100 mio. kr.” som fortæller

hvor godt det faktisk går og at de bare kører derudaf. Dog kan der også komme negative ting ud gennem massemedierne, hvilket også vil påvirke dem meget.

Det der vil ske med negativ omtale i massemedierne, er at det vil skræmme alle former for investorer væk, plus det formentlig ikke vil tiltrække flere kunder, så derfor er det vigtigt at fortsætte den gode omtale der er.

En af de andre ting fra den uafhængige omverden, som kunne påvirke dem, er samfundsøkonomiske kriser også virksomheder landet rundt. Derfor vil det også påvirke dem, hvis der kom en krise.

Her i det specielle tilfælde, hvor corona har påvirket hele verden har det selvfølgelig også påvirket Shaping New Tomorrow.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu