Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik

Værdikædeanalyse
- Produktudvikling og produktion: (Upstream)
- Marketing, salg og service: (Downstream)

Porter Five Forces
- Leverandørens forhandlingsstyrke:
- Kundernes forhandlingsstyrke:
- Nye indtrængere:
- Substituerende produkter:

PESTEL
- Metode til PESTEL:
- Økonomiske forhold:
- Sociale og kulturelle forhold:
- Teknologiske forhold:
- Miljømæssige forhold:

Konkurrencestrategi

Vækststrategi

Regnskabsanalyse
- AG:
- OG:
- AOH:
- Soliditetsgrad:
- Likviditetsgrad:

Kritiske succesfaktorer
- Produktudvikling:
- God kunderejse:
- Markedsføring:

Uddrag
Den Danske virksomhed Shaping New Tomorrow, også kendt som SNT blev grundlagt i 2015 af Kasper Ulrich, Christian Aachmann, og Christoffer Bak, det er en handelsvirksomheden

og mere specifikt en detailvirksomhed, da de handler med private forbrugere. SNT operere i tøjbranchen, hvor de udbyder primært moderne og smarte bukser og skjorter, men os T-shirts, sokker mm.

Disse produkter udbydes særligt til deres primære grupper som er mænd i alderen 25-34 år, men også deres sekundære og Tertiære målgruppe, som er mænd i alderen 35-44 og 45-54-årige.

Shaping New Tomorrow har 4 butikker i Danmark, København, Aalborg, Odense og Aarhus men de har os åbnet deres første butik i Tyskland, Hamborg, hvor de omsatte 25 mio. kroner det første år.

Men et negativt resultat. De startede med at have 20 ansatte i virksomheden, nu har det 80 antal personer inklusive deltidsarbejdere.

Virksomheden har 6 bestyrelsesmedlemmer/ legale ejere, Kasper Ulrich, Christian Aachmann, Christoffer Bak, Micheal Bak, Birgit Aaby-Bruun og Jesper Buch.

SNT har også 2 reelle ejer, Kasper Ulrich og Christoffer Bak. SNT har et årsresultat i 2020 på 23.943.000 og i 2019 på 22.739.000 millioner kroner.

Shaping New Tomorrow har deres kerneværdi i at deres tøj skal være så behageligt som joggingtøj, men ligner det traditionelle herretøj.

Deres mission at ændre måden man tænke på herretøj, ved at fusionere og finde det perfekte punkt mellem komfortabelt og pænt herretøj.

Alt dette gør igennem deres kernekompetence, som er deres produktudvikling. Hvilket bliver gennemtjekket af 6 forskellige personer, som alle har hver deres ekspertise.

En vision de unge stifter af virksomheden har, er at det skal kunne være noget tøj som ramme den rigtige pris men os have den gode kvalitet og være komfortabelt som gør det til en kritisk succesfaktorer for dem.

Derfor har SNT et tæt samarbejde med Portugal, med 35 samarbejdspartnere, hvilket gør der ingen mellemled er, som kunne hive prisen op.

---

Økonomiske forhold:
De økonomiske udvikling har stor effekt på hvordan virksomhederne der sælger luksusvarer vil klare sig under højkonjunktur/lavkonjunktur, da luksusvarer ofte er indkomstelastiske.

Derfor er essentielt for SNT at de ikke prissætter deres produkter højere end kvaliteten afspejler.

Derfor har SNT gjort det at man får den højeste kvalitet af produkter men til en pris hvor Indkomstfordelingen ikke har nogen effekt. Måden SNT gjort det på er at de har anvendt den her Direct to Consumer model.

Sociale og kulturelle forhold:
For SNT er det vigtigt at de hele tiden følger kultur ændringer i forhold livsstil og modetrends

da de er i en konkurrencepræget branche, hvor de både er nødt til at følge med forbrugerne, men også konkurrenterne.

Det er vigtigt for SNT at de ikke bliver outdated i forhold til konkurrenter i branchen. Derfor skal hele tiden være opdateret på de seneste nye trends, samtidig med at de ikke ændre deres kerneværdier i forhold til simpelt design.

forbrugeradfærden er noget SNT vægter de vil gerne have de loyale kunder vender tilbage samtidig med de udvider deres netværk gennem loyale kunder, derfor har SNT i deres fysiske ansat medarbejder der har et kursus indenfor kunderelation.