Shaping New Tomorrow ApS | Afsætning | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik
Segmentering og målgruppevalg

Uddrag
Virksomheden Shaping New Tomorrow ApS er et dansk anpartsselskab stiftet af tre barndomsvenner i 2015 ved navn Christoffer Bak, Kasper Ulrich og Christian Achmann fra Aalborg.

Shaping New Tomorrow producerer deres eget herretøj, som ser anstændigt ud og komfortabelt at gå i. Virksomheden angives derfor som værende en produktionsvirksomhed.

Jævnfør artiklen ”Corona får tøjkomet til at udskyde åbning” består virksomheden af to butikker i København og Aalborg samt webshop.

Der angives yderligere at en tredje butik er på vej i Aarhus men grundet corona har stifterne valgt at udskyde åbningen til ubestemt dato. Det meddeles at butikken på Store Torv 6 .

Shaping New Tomorrow eskelerede deres omsætning, da stifterne introducerede deres virksomhed i DR-programmet ”Løvens Hule” i 2018.

Denne fremtræden resulterede i at de anderkendte iværksætterer Jesper Buch og Birgit Aaby valgte at investere i virksomheden .

Via deres tilstedeværelse i virksomheden har medført at omsætningen er vokset med 225%. Yderligere har overskuddet næsten tredoblet , hvilket betyder at de sælger tøj for over 100 mio kroner .

Christoffer Bak beretter at deres økonomiske situation i anledning af corona at ”Omkring 30 pct. af vores omsætning kommer fra de fysiske butikker. Den indtjening er selvsagt væk”.

Dertil skildrer han at onlinesalget er faldet med omkring 20-30% . Motivationen forholder sig højt, da han fortæller at ”Modgangen har vist, hvor de dikerede og passionerede vores medarbejdere er” .

---

Her gennemgås segmenteringsprocessen og derefter en målgruppestrategi. Segmenteringsprocessen indebærer markedsbeskrivelse

segmentering med segmenteringsvariable samt en udarbejdelse af SMOK-modellen for at finde de mest attraktive segmenter.

Markedet Shaping New Tommrow agerer på som tidligere bekendtgjort tøj- og modebranchen som er et konsument-marked som uddybes ovenfor vedrørende konkurrenter osv.

Virksomheden handler B2C, business to consumer. Konsumentenheden geografisk set befinder den ideelle forbruger i storbyen og storbyomegn idet det ofte er her

hvor de såkaldte skrivebords-arbejdspladser finder sted og der hvor der forventes at man udtrykker sig formelt.

Det skal ikke udelukkes at produkterne forhandles i hele Danmark grundet webshoppen. I det tekniske perspektiv sorteres børn fra, da der forventes at efterspørgslen for formelt og komfortabelt tøj er større blandt voksen.

Desuden sorteres kvinder også fra selvom i artiklen ”Tre venner kendt fra ”Løvens Hule” søger nu tøj for over 100 mio. kr.” bekendtgøres der at en tredjedel er kunderne udgøre kvinder der handler tøj til deres mænd .

I samme kilde beretter Kasper Ulrich at grundet virksomheden ikke ønsker at blive udfordret med kvindetøj skyldes at de vil perfektionere deres herretøj. Han udbyder at han hellere vil være ”Alt for nogen”.

De fysiske omstændigheder hvor produktet kan virke vanskeligt er størrelsen. F.eks. er man for lav kan det være udfordrende at finde en tilpasselig størrelse samt hvis man er for stor.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu