Afsætning, engelsk & dansk | Shaping New Tomorrow

Indholdsfortegnelse
Introduktion:
Problem
Arbejdsspørgsmål
Hvem er SNT’s danske målgruppe?
Personas
Hvordan er de kulturelle forhold ift. til det danske marked sammenlignet med det britiske?
Hall
Analyse af den britiske kultur (Hofstedes Kulturteori)
Hvordan er UK situation lige nu?
Hvem bliver SNT.’s britiske målgruppe?
Personas
Positioneringskort
Marketingmix i uk
Produkt
Kommunikationsmodellen

Uddrag
På baggrund af vores analyse af de 7 p’er, kan vi konkludere, at SNT spiller meget på, at de vil differentiere sig især i forhold til produktet. Deres kompetencer ligger i, at deres produkter er komfortable, men de er stadig stilfulde.

Det er dette, der skal skabe præferencer hos kunderne og dermed også det, de skal markedsføre sig på, når de vil ind på det britiske marked. I forhold til kvalitet lægger de mest vægt på den funktionelle og imagemæssige kvalitet.

Den funktionelle kvalitet - altså hvilke egenskaber produktet har, hvilket for SNT vil være, at det er stilfulde bukser, der føles som joggingbukser, som man kan føle sig tilpas og bevæge sig i. Derudover vægter de deres imagemæssige kvalitet, da de går op i, at deres brand udviser prestige.

I Danmark er SNT.’s sortiment bredt.

De sælger poloer, t-shirts, sweat, bukser mm., der er inden for de enkelte kategorier også et større udvalg. Når snt skal ind på det britiske marked, har vi vurderet, at de ikke behøver at tage hele deres sortiment med derover.

Da de er en introduktions virksomhed, kunne det gå hen og blive en dårlig investering at designe og bestille varer hjem, der er tilpasset præcist til den engelske målgruppe.

Her mener vi, at pga den britiske maskulinitet kunne det være et godt træk af snt at lave produkter med større logo, da det viser noget succes og netop maskulinitet. En ulempe, vil også være, hvis de ikke bliver en succes i storbritannien, står de tilbage med en masse tøj, der kan være svært at afsætte.

De dele af deres sortiment,vi synes, de med fordel kan sælge i uk, er deres basis, stilrene vare.

De enkelte t-shirts, og deres lækre bukser. Briterne har en meget formel stil, så her vil det nemt passe ind.
Udover selve produktet, går SNT også meget op i, at deres kunder får en god oplevelse, når de køber tøjet.

Det er vigtigt for dem at være tilstede i fysiske butikker, da kunden kan prøve produktet, hvilket de ikke kan, når de køber over nettet. Så i de fysiske butikker, kan de vise, at de lever op til deres image, og dermed gøre det stærkere.

For SNT handler det om, at de naturligvis skal imødekomme deres kunder på bedst mulige måde.

Tilbage i august måned åbnede virksomheden en fysisk butik midt i Aalborg centrum, som giver rig mulighed for at være nær mange mennesker og skabe større kendskabsgrad til deres produkter blandt deres kunder. Når de skal ud på det britiske marked, vil det være en stor fordel for dem, hvis de valgte at placere sig i malls i eller nær storbyerne i Storbritannien.

Mange mennesker fra forskellige målgrupper befinder sig i disse omgivelser og derfor vil de få større chance for at flere vil blive opmærksomme på deres produkter.

Som sagt er det vigtigt for dem, at kunden kan få mulighed for at prøve tøjet, som også sætter præg på deres image. Det er også en af grundene til, at vi synes, SNT skal åbne fysiske butikker frem for kun at satse på e-handel.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her