Shaping New Tomorrow | Analyse 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Forside 1
Indholdsfortegnelse 2
Den interne situation 3
Den eksterne situation 5
Konkurrencesituationen 7
Købsadfærd på konsumentmarked 10
Strategier 12
Segmentering og målgruppe 16
Vurdering 17
Bilag 18
Litteraturliste 24

Uddrag
Virksomheden hedder Shaping New Tomorrow, der er et anpartsselskab og en detailvirksomhed, da de sælger til private forbrugere.

SNT1 havde et “årets resultat” på 8.347 i 2018, hvilket er markant større end 2017, hvor den lå på 1432 (tallene er i 1.000). SNT’s vision er at give den gennemsnitlige danskers klædeskab et løft, samtidig med at man ikke skal gå ned på komforten.

Missionen indebærer derfor også at det skal være til at kunne have råd til at handle hos dem, og det imødegår de ved at have et tæt samarbejde med deres leverandør i Portugal, så der ikke er nogen mellemled der hiver prisen op.

SNT vil gerne have at deres design er klassisk og tidsløst, samt at deres produkter ikke bare er stilige, men også er nemt og behagelige at bevæge sig i.

Ideén er at have et par bukser du kan bruge til både hverdag, formelle og festlige begivenheder, samtidig med at det føles som om du har joggingbukser på.3 SNT’s kernekompetence er deres produktudvikling.

De brød igennem på det danske marked med deres innovative bukser, og siden da har de udviklet en skjorte med samme teknologi, og har mange andre produkter end deres bukser, som t-shirts, rullekraver, blazers osv.

Kritiske succesfaktorer for SNT er, at de bliver ved med at udvikle nye produkter, og forblive de førende indenfor deres område, da mange mindre virksomhed er begyndt at efterligne deres idé, dog til en væsentlig lavere pris end SNT.

Derfor skal de sørge for at deres navn forbliver det foretrukne navn, når folk skal have deres bukser eller andet.

Under virksomhedens interne forhold i SWOT-modellen4, finder vi stærke og svage sider. SNT´s ST-opstilling ser således ud:

---

Til at få et billede af hvordan Shaping New Tomorrow fungerer, altså hvordan deres virksomhed tjener penge og løber rundt, kan vi bruge Business Model Canvas (Se bilag 1).

Vi vil starte med at kigge på deres markedstilbud. SNT tilbyder deres kunder tøj i høj kvalitet, og det er hovedsageligt deres populære bukser der er i fokus.

For kunderne har dette markedstilbud stor værdi, da de ikke bare køber et par klassiske bukser, men også får en kæmpe komfort med i prisen. I kundeperspektivet starter vi med at udfylde kundesegmenter.

SNT’s kundesegmenter er på B2C markedet, hvor de henvender sig til mænd i alderen 16-45 år. Deres målgruppe er dem der går op i at se godt ud, men samtidig også vil have at det føles godt.

SNT har kun fysiske butikker i Danmark, men deres online handel dækker 13 lande.5 Som distributionskanaler til deres fysiske produkt, bruger de GLS til at sende varen til en pakkeshop, som er gratis for kunden. Man kan også betale sig fra at få det leveret privat.

Måden kunderne får kendskab til SNT er gennem deres online kanaler, som Facebook og Instagram, hvor de hovedsageligt har deres markedsføring, i form af videoer og generelle opslag.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu