Shaping New Tomorrow | Erhvervscase | 12 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Virksomhedsbeskrivelse………………………………………………………………3
2. Resultater af analyser………………………………………………………………….3
3. Kritiske succesfaktorer………………………………………………………………...3
4. Liste over identificerede udfordringer…………………………………………………4
5. Udfordring 1…………………………………………………………………………...4
- 5.1. Handlingsforslag 1……………………………………………………………..…4
- 5.2. Konsekvenser af handlingsforslag 1…………………………………………..….4
- 5.3. Handlingsforslag 2……………………………………………………………..…5
- 5.4. Konsekvenser 2………………………………………………………………..….5
- 5.5. Valg af handlingsforslag til udfordring 1…………………………………………5
6. Udfordring 2…………………………………………………………………..………5
- 6.1. Handlingsforslag 1…………………………………………………………...……5
- 6.2. Konsekvenser af handlingsforslag 1………………………………………………6
- 6.3. Handlingsforslag 2……………………………………………………..…………6
- 6.4. Konsekvens 2…………………………………………………………..…………6
- 6.5. Valg af handlingsforslag til udfordring 2…………………………………………7
7. Metode…………………………………………………………………………………7
8. Litteraturliste……………………………………………………………………..……8
9. Bilag……………………………………………………………………………..…….9

Uddrag
Virksomhedsbeskrivelse:
Shaping New Tomorrow er et dansk anpartsselskab, som befinder sig indenfor tøjbranchen og dermed beskæftiger de sig med detail – og e handel.

De har stort fokus på at skabe det moderne tøj i form af de klassiske skjorter, T-shirts, jakkesæt osv. Men også på at skabe det unikke komfort i en helt ekstraordinær kvalitet.

Deres ledelse består af Birgit Åby – Bruun, Kasper Ulrich, Christian Aachmann, Christoffer Bak, Michal Bak og Jesper Buch, som de vandt med i deres team, ved deltagelse i programmet Løvens hule.

Resultater af analyser:
Internt –

Ud fra de interne analyser kan det konkluderes, at SNT skaber mest værdi for deres kunder ved at være så mode – og kvalitetsbevidste.

De opnår deres målgruppe ved at markedsføre på de sociale medier, såsom Facebook og Instagram mm. I deres fysiske butik i Danmark, har de et stort fokus på smilende og hjælpende personale

og på deres webshop, sidder de altid klar til at besvare spørgsmål hurtigst muligt. Alt i alt er de en meget serviceorienteret virksomhed, der sætter sine kunder forrest.

Eksternt –
Ud fra eksterne analyser kan det konkluderes, at de har et tæt forhold til deres leverandører og samarbejdspartnere i Portugal

da det er dem de har haft siden deres opstart i 2015. SNT ligger meget vægt på oplevelsesøkonomi. Ved hjælp af oplevelsesøkonomien bliver der skabt en oplevelse ved den enkelte kunde, som vedkommende kan huske tilbage på.

---

Handlingsforslag 1: Unisex tøj
Ved at producere en kollektion af unisex T-shirts og hoodies, ville dette nå ud til en bredere kundegruppe, da dette vil fange interesse på en helt ny måde.

Unisex er tøj til både kvinder og mænd, så med denne kollektion får de fat i kvinderne, som de i forvejen ønsker at forsøge at komme ud til.

Denne kollektion ved nå ud til den yngre del af kundegruppe, da den i så fald kommer til at består af mere ungdommelige T-shirts og hoodies.

Konsekvens 1:
Der skal sættes en helt ny kollektion i produktion i Portugal, samt skal der produktudvikles sammen med samarbejdspartnerne.

Derudover skal der skabes mere lagerplads til den kommende kollektion, og der skal skabes plads på hylderne inde i deres fysiske butikker.

Der skal også markedsføres til en helt ny målgruppe, da der skal skabes opmærksomhed omkring den nye unisex kollektion. Denne promovering skal ske gennem unge influencere, der passer til brandet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu