Samtalekøkkenet | Tværgående case | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Problemerkendelse
Informationssøgning
Vurdering af alternativer
Efterkøbsadfærd
Behov
Køberoller

● Analyse af hvordan et marketingmix kan se ud for to forskellige familietyper.

Uddrag
Et Køkken spiller en stor rolle, for den danske befolkning da det beskriver hvem man er, og hvordan man lever. Et Køkken er det første man når men bliver budt ind i andres hus. Inden finanskrisen var det meget normalt at man fik et nyt køkken hvert 10. År.

Hos de to køkkenproducenter Svane Køkkenet og Tvis Køkkener har de haft en markant stigende omsætning, i løbets af årets første tre måneder hos danske TCM Group.

Omsætningen voksede til 249,7 mio. kr. i første kvartal af 2019, og det er en fremgang fra 213,6 mio. kr. i samme periode sidste år. Dermed kan TCM Group fremvise en organisk vækst på 16,9 pct. i årets første kvartal.

I 2018 havde TCM Group en omsætning på 900 millioner og et overskud på 103 millioner. I 2019 siger TCM Group at de forventer en omsætning på omkring 1 milliarder, og et overskud mellem 150 og 160 millioner.

Vi har en familie på to unge forældre, med navnet Bent og Katrine, de har en rimelig god indkomst begge to, Katrine er læge så hun tjener ca. omkring 42.000 om måneden før skat. Bent er advokat, og tjener ca. omkring 55.000omkring, Bent er 35 år, og Katrine er 32. De har to børn, en dreng og en pige, de er begge to 7år.

De har boet i deres hus i to år, og de mener at de mangler et nyt køkken. De bor midt inde i byen. Bent vil gerne have et meget moderne køkken, hvor Katrine vil gerne have et køkken som minder om Naturen.
Det moderne køkken koster min 50.000 kr

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her