Bellinger | Tværgående case 9 | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Analyser konkurrencesituationen på brillemarkedet.
- Konkurrenter:
- Leverandørerne:
- Kunder:
- Konklusion:

2. Analyser og vurder købsadfærden for køb af Bellingers produkter.
- Behov:
- Købemotiver:
- Købetyper:
- Købsadfærdstyper:
- Køberoller:
- Problemerkendelsen:

3. Foretag en analyse af Bellingers interne og eksterne forhold med henblik på at vurdere Bellingers kernekompetence.
Interne forhold:
Eksterne forhold:
Den Uafhængige Omverden:

4. Identificer og beskriv kort en selvvalgt problemstilling, som har relevans for Bellinger. Analyser problemstillingen og fremsæt løsningforslag med udgangspunkt i udvalgte teorier og modeller.
- Hvordan kan bellinger fortsætte sin stigning i brillebranchen?
- Nuværende markeder:
- Nye markeder:

Uddrag
Konkurrenter: I branchen: Bellinger har nogle stærke konkurrenter i branchen, f.eks. Louis Nielsen, som er en rigtig stor butik. Konkurrenterne har en forhandling styrke, men den er ikke særlig stor, da Belinger sælger til andre lande, og har et meget unikt produkt i for hold til de andre brillemærker.

Leverandørerne: har en meget lille forhandling styrke, da de for det meste han vælger nogle andre leverandører til en pris som er mere rigelige, f.eks. hvis leverandørerne kræver flere penge for virksomheden, og det går virksomheden ikke med til, så slutter deres samarbejde, og virksomheden vælger nogle nye leverandører.

Kunder: kunderne har en stor forhandling styrke, da det er dem som er virksomhedens indkomst. Kunderne kan hurtigt gå over til en anden brillebutik, men bellinger nogle meget unikke briller. Bellinger sælger briller i over 40 lande, så den enkelte kunde har ikke en forhandlingsstyrke, så hvis en kunde vælger f.eks. Louis Nielsen i stedet for bellinger kommer det ikke til at påvirker virksomheden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her