Bellinger case i afsætning

Indledning
Bellinger startede i Århus i 2003 af Claus og Malene Bellinger Diederichsen. De har i virksomheden 30 ansatte samt agenter og forhandlere verden over. Som en af de eneste brille producenter har det etableret deres produktion i Danmark. De har ansat en direktør(Claus Palmgren) da de gerne selv vil fokusere på designet af nye briller. De står begge to for at starte nye designs af briller og derved videreudvikle dem med et designteam. Deres idé med Bellinger var at skabe et nytænkende brillemærke som skiller sig ud fra de ”normale” briller man kan købe alle andre steder. På få år har de formået at positionere sig som et mærke som har fokus på kvalitet og design.

Indholdsfortegnelse
Virksomhedspræsentation
Analyse af interne forhold samt kernekompetencerne:
Støtteaktiviteter:
Primæraktiviteter:
Analyse af købsadfærden og målgruppe:
Købsadfærdsanalyse:
Købsadfærdstype
Beslutningsprocessen før man køber:
Roller i en købsbeslutning:
Virksomhedens fremtidige strategi:

Uddrag
Bellingers målgruppe, er den modebevidste forbruger som shopper briller som de shopper tøj. De sælger til Ddem som skifter stil ofte, det gør de da de er gode til at lancere nye briller og derfor skal have kunder som kan lide at skifte mellem flere briller. Deres målgruppe er samtidig dem som kan lide farver, da deres briller er meget farverige. Deres priser ligger også i den højere prisklasse, så det skal være en forbruger som prioritere udsende og stil.

-----

Bellinger befinder sig i Produktudviklings kategorien, da deres koncept går ud på at de hele tiden fornyere deres sortiment. Hos Bellinger er de gode til at nytænke, de kommer tit med innovative design. Med deres nye produkter rammer de stadig den samme målgruppe. De nytænker samtidig deres produktlinjer, og kommer med nye produkter i samme produktlinje som de har haft tidligere.
De har gjort det muligt at skifte stængerne på brillerne, så man kan skifte imellem flere design, det gør det muligt for konsumenten at tilpasse sine briller det det set tøj man skal have på.

----

Kernekompetence: Ud fra værdikæden kan man se at design og kvaliteten på deres briller er en af grundene til deres succes. Deres kernekompetence er, at de er gode til at videre udvikle deres sortiment ved ofte at lancere nye briller i nye materialer og nye designs. De sælger deres briller i mange store modelande, hvilket gør man tænker på dem som et modebevidst firma, med styr på deres design og kvalitet.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!