Indholdsfortegnelse
Markedet som Bellinger befinder sig på
Intern analyse
Virksomhedskarakteristik
Værdikæde
- Produktudvikling:
- Produktion:
- Marketing:
- Salg og service:
- Konklusion på værdikæde:
Ekstern analyse
Omverdensanalyse
- Konkurrenter:
- Kunder:
- Leverandører:
- Mellemhandlere:
- Kulturelle forhold:
- Økonomiske forhold:
- Massemedier:
- Swot opstilling:
Konklusion af Swot analyse

Uddrag
Man ved ikke særligt meget om hvordan salget til slutforbrugeren fungerer. Man kan kun købe brillerne i detailbutikkerne i Danmark, rundt i verdenen og på deres hjemmeside.

På deres hjemmeside står der, hvor deres briller bliver solgt rundt i verdenen. Man må regne med at butikkerne tilbyder kundevejledning og hjælper kunden med at finde det brilledesign, kunden føler sig bedst tilpas og speciel i.

---

Bellinger Briller har rigtig mange konkurrenter, da brille industrien har udviklet sig rigtig meget de seneste par år. Der er flere og flere som begynder at gå med briller.

I starten var det en byrde at gå med briller, som både ødelagde dit outfit og så dumt ud, men igennem årene er det blevet mere og mere populært at gå med briller, da man kan få det i så mange forskellige farver og faconer.

Virksomheder som Ray Ban og Zeiss er rigtig store konkurrenter til Bellinger briller, da de også er rigtig store virksomheder som producerer både normale og solbriller til rigtig store dele af verden.

De er alle store virksomheder, som alle konkurrerer om kundernes rådighedsbeløb, og de er alle interesseret i kunderne og deres penge.