Rynkeby Food | Analyse

Indholdsfortegnelse
1. Foretag en analyse af Rynkeby Foods interne forhold

2. Vurder Rynkeby Foods fremtidige strategier.

Uddrag
I denne opgave ville jeg analysere Rynkeby Foods interne forhold. Først ville jeg analysere Rynkeby Foods værdikæde , samt ville jeg opsummere min værdikæde med en SW-opstilling.

En værdikæde ville give os indsigt, i hvilke aktiviteter virksomheden har. Og hvilke specifikke aktiviteter der giver Rynkeby konkurrencemæssige fordele.

Ved brug af vores SW opstilling, så kan vi nemmere strukturere Rynkebys konkurrencemæssige fordele, ved hjælp af styrker og svagheder i interne forhold.

Værdikæden for en produktionsvirksomhed består af 2 slags aktiviteter: Upstream og Downstream. Upstream omhandler aktiviteterne inden det færdige produktet står klar til brug, det omhandler så produktudviklingen og den fysiske produktion af varen.

Downstream aktiviteterne er så det modsatte og omhandler aktiviteterne efter det færdige produkt står klar, så her er det så marketing og salg og service.

Rynkeby ændre ikke deres produkter sepcielt meget, fordi det er mere vigtigt på juice markedet at optimere produktion, emballage, markedsføring og branding.

Grunden til dette er fordi, at som juiceproducent er det svært at differentiere sig på markedet. Rynkeby har investeret i et nyt ERP system.

(Et ERP system er det som integrere alle virksomhedens funktioner, som ordrebehandling, salg, indkøb, lagerstyring og økonomistyring i et system.)

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu