Lego og Strategi | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Virksomhedens omverdensmodellen
Den uafhængige verden:
Massemedier
Politiske og lovgivningsmæssige forhold.
Økonomiske forhold
Sociale og kulturelle forhold
Miljø
Demografiske forhold
Teknologiske forhold
Den afhængige verden:
Konkurrenter
Kunder
Leverandører
Mellemhandler
LEGOs udfordringer og aktuelle forhold der har stor betydning for virksomheden
Virksomheden konkurrencemæssige situation
Porters five forces
Nye indtrængere
Kunder
Leverandørerne
Substituerende produkter
Konkurrenter i branchen
Virksomhedens konkurrence strategi
Virksomhedens værdikæde
Aktiviteter der skaber værdi for virksomheden
Indgående logistik
Produktion
Udgående logistik
Salg og markedsføring
Service
Aktivitet som kan overlades til andre virksomheder
Virksomhedens vækststrategier
Redegørelse for hvilke vækstrategier LEGO anvender
Opsamling
SWOT-opstilling
3 strategiske forslag for LEGO A/S med udgangspunkt i en TOWS-opstilling
SO-tiltag: Produktion af læringsprodukter
WT-tiltag: Erstatning af plastik med bambus
ST-tiltag: Lave en YouTube-promotion video

Uddrag
LEGO er en virksomhed som henvender sig til hele markedet, inden for børnelegetøj, og de har forskellige målgrupper inden for hvert produkt, alt sammen mellem ca. 0-14 år. De slår sig generelt på at have et unikt produkt, da mange andre producenter ikke kan tilbyde et lignende produkt som LEGO.

Da LEGO henvender sig til hele markedet, og slår sig på at have et unikt produkt, benytter de sig af Differentieringsstrategien, for at opnå en konkurrencemæssig fordel, overfor deres konkurrenter på deres marked. LEGO’s produkter er samtidig lavet af høj kvalitet, for at give slutforbrugere den bedste oplevelse med produktet.

Hvis vi ser på de sociale og kulturelle forhold fra omverdensmodellen, forsøger virksomheden at ramme en større målgruppe ved at lave et bredere sortiment og produktudvikle nye produkter, som er mere egnet til ældre børn fra alderen 15+.

På grund af at de har et utroligt unikt produkt er det samtidig svært for nye indtrængere at lave et produkt der er ligeså unikt som LEGOs produkt.

Dermed har de også udviklet en række film og spil til spillekonsoler, for at følge med den teknologiske udvikling, som har været på vej de seneste år.

Derfor er det vigtigt for LEGO at benytte sig af differentieringsstrategien, og fortsætte med at udlevere nye produkter til deres slutforbrugere, så de ikke erstatter LEGO-legetøjet med teknologisk legetøj.

Dermed har befolkningen rundt i verden fokus på miljøet, som kan give LEGO en mulighed at udvikle klimavenlige produkter, som de allerede i gang med.

Slutforbrugere har meget fokus på klimaets udvikling, derfor er det vigtigt at LEGO differentierer sig med at bruge andet en kun plastik. Det vil give virksomheden et boost, hvis vi ser på fremtiden i den længere sigt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu