LEGO friends | Analyse | 10 i karakter

Indledning
The LEGO group er et A/S selskab altså et aktieselskab. The LEGO group er en produktions virksomhed de producere deres egne produkter, og sælger dem i deres egne butikker, og gennem engrosvirksomheder.

I 2019 havde de en omsætning på 38.544 milliarder kr. og et resultat på 8.306 milliarder kr. LEGO er i legetøjsbranchen og LEGO’s ide er at skabe legetøj der kan skabe kreativitet, fantasi, opdagelse, konstruktionisme og ubegrænset leg.

Deres vision er at LEGO’s navn ikke kun skal tilknyttes med deres produkter, og virksomhed, de ikke skal begrænses af mål og strategier LEGO’s navn skal blive til noget universalt.

Deres mission er at give børn, og unge en mere naturlig og kreativ måde at tænke på så de kan opnå deres fulde potentiale. Deres målgruppe er meget bred dog består primært af børn fra 4-13 eller forældre med børn på den alder.

Der er også mennesker med et stort antal LEGO klodser, så derfor har LEGO lavet specifikke modelkæder ”UCS” eller ”The ultimate Collector series”, disse modeller får folk i alle aldre til at gå langt i LEGO-efterslæbet.

Indholdsfortegnelse
1. foretag en markedssegmentering og identificer hvilke(-n) målgruppe(-r) der er til dette LEGO-produkt

2. Analyser hvilke livsstilsmodeller, der kan anvendes til identificere relevante målgrupper, og hvordan de kan bruges.

3. Vurder hvilken målgruppestrategi, man bør anvende.

Uddrag
Legos kernekompetance er at produktet kommer med en beskrivelsesfil der forklarer hvordan man skal bygge ens legetøj.

Alle deres legoklodser har overordnet den samme størrelse som passer til begge køn. Lego ses også i mange film, serier og videospil som også fanger opmærksomheden hos børnene især i den nyere generation.

Lego har et dybt sortiment som deres produkt består af klodser hvor du derefter samler dem og så bliver det til forskellige ting, og figurer.

Legos kritiske succes faktorer er at de var nogen af de første på markedet og derfor har en stor markedsandel, og de lærer børn at bruge deres fantasi og være kreativ.

Lego har 2 realistiske konkurrenter i øjeblikket Mattel og Hasbro
Lego har en markedsandel på 8,1% og har en vækst på 2% dog dykker deres indtjening og overskud
Lego er på markedet i 130 lande og har hovedvarter i Billund.

---

jeg har tænkt mig at løse denne opgave ved først, og fremmest markedssegmentere altså opdele markedet i homogene grupper.

Det vil sige køn, alder, værdier, holdninger, livstil, købsadfærd og forbrug. Ved hjælp af markedssegmenteringen vil jeg så identificere en målgruppe ud fra hvad jeg kommet frem til.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu