Indledning
The LEGO group er et A/S selskab altså et aktieselskab. The LEGO group er en produktions virksomhed de producere deres egne produkter, og sælger dem i deres egne butikker, og gennem engrosvirksomheder.

I 2019 havde de en omsætning på 38.544 milliarder kr. og et resultat på 8.306 milliarder kr. LEGO er i legetøjsbranchen og LEGO’s ide er at skabe legetøj der kan skabe kreativitet, fantasi, opdagelse, konstruktionisme og ubegrænset leg.

Deres vision er at LEGO’s navn ikke kun skal tilknyttes med deres produkter, og virksomhed, de ikke skal begrænses af mål og strategier LEGO’s navn skal blive til noget universalt.

Deres mission er at give børn, og unge en mere naturlig og kreativ måde at tænke på så de kan opnå deres fulde potentiale. Deres målgruppe er meget bred dog består primært af børn fra 4-13 eller forældre med børn på den alder.

Indholdsfortegnelse
1. foretag en markedssegmentering og identificer hvilke(-n) målgruppe(-r) der er til dette LEGO-produkt
2. Analyser hvilke livsstilsmodeller, der kan anvendes til identificere relevante målgrupper, og hvordan de kan bruges.
3. Vurder hvilken målgruppestrategi, man bør anvende.

Uddrag
jeg har tænkt mig at løse denne opgave ved først, og fremmest markedssegmentere altså opdele markedet i homogene grupper.

Det vil sige køn, alder, værdier, holdninger, livstil, købsadfærd og forbrug. Ved hjælp af markedssegmenteringen vil jeg så identificere en målgruppe ud fra hvad jeg kommet frem til.

LEGO har i 20-30 år ramt skævt når det kommer til deres lanceringer af pigelegetøj. De er så kommet op med deres seneste forsøg lego friends som er LEGO-figurer med kvindelige former, og flere detaljer og dermed ville det gøre det nemmere for piger at identificere sig med figurende.

LEGO-serien lego friends retter sig mod piger på 4-12 år da karakterende i legetøjs serien er meget feminine i form af figurer med kvindelige former, og udseende.

Legetøjet er småt og detaljeret derfor appellere det ikke rigtig til piger under 4. piger mellem 4-12 år finder det meget appellerende da de føler de kan identificere sig selv med figurende men piger over 12-årsalderen vil nok ikke finde det interessant da piger modner hurtigere end drenge, og føler de er blevet for gamle til at interessere sig for ”børnelegetøj”.

Da målgruppen er piger på alderen 4-12 år, formoder vi at det er deres forældre eller lignende der køber legetøjet til dem.

Forældrene skal have en rimelig indkomst det vil sige de skal ligge i middel klassen eller højere da LEGO’s produkter er i den dyre ende når det kommer til børnelegetøj.