Indholdsfortegnelse
1. Lego overvejer at skifte plastleverandør og du skal i den forbindelse analysere beslutningsprocessen ifm. Dette. Du skal komme ind på:
a. Købstype:
b. Beslutningsprocessen – anvend Buy-Grid-modellen:
c. Valgkriterier på det marked, som Lego befinder sig på i denne indkøbssituation:
d. Købsadfærd:
e. Købscentret:

2. Analyser købsadfærden for en selvvalgmålgruppe og for et selvvalgt Lego produkt ved hjælp af SOR modellen.

Uddrag
a. Købstype: Her vil jeg mene, at købet at et Lego produkt, det kan være henholdsvis et impulskøb, men derudover også et overvejelseskøb.

Grunden til et impulskøb er at vi f.eks. har en 5 årig dreng der går i byen med sin mor, hvor han i Bilka ser deres legetøjsafdeling som er fyldt med Lego.

Her vil drengen overtale sin mor til en ting fra Lego, hvorefter moren måske vælger at købe produktet til sin dreng.

Dette er et impulskøb, da det ikke er blevet tænkt igennem og det ikke var det som de tog i Bilka for at købe.

Derudover kan det også være et overvejelseskøb, vi ser måske et forældrepar som er på kontanthjælp, og dermed ikke har de store penge til rådighed, men stadig gerne vil glæde deres børn med Lego.

Dermed skal de igennem en række overvejelser i forhold til økonomien, da Lego ikke er et billigt produkt, og de skal have det hele til at køre rundt