Kræft | Analyse

Indledning
Kræft er en helt forfærdelig sygdom, som der desværre er alt for mange, der dør af hver dag. Chancen for, at vi alle oplever at miste en til kræft, som vi har kær, er alt for store.

Nogle gange bliver kræft opdaget i tide, og det kan stoppes, men andre gange har det spredt sig for meget, så det er for sent.

Kvinder er gode til at komme til lægen i modsætningen til mændene. Mændene vil ikke vise svaghedstegn og kommer først til lægen, når det er for sent.

Kræften har spredt sig for meget, så det ikke kan helbredes, men det er ikke bare manden, vi mister men også en far, søn eller mand.

Det at miste sin far, søn eller mand er et forfærdeligt tab, som sker her i livet, men det er endnu værre, når det sker i en alt for tidlig alder på grund af, at manden ikke kommer til lægen i tide.

Det er derfor vigtigt, at han ikke længere skal gå i uvisheden om de 7 tegn på kræft.

Uddrag
I Tv-reklamen bliver der brugt meget humor og meget overdrivelse om, at faren bare kan det hele, og der er ikke det, han ikke kan.

Fædrene bliver blandt andet vist som privatchauffører, hæveautomater, gør det selv guder og så videre.

Grunden brugen af humor er, at det fanger seernes opmærksomhed med det samme, da det gør den mere interessant at se, og det gør den mindre kedelig.

Lyden i reklamen er asynkron lyd, da det kun er os seere, som kan høre lyden, da der både er voice over og underlægningsmusik i reklamen.

Igennem reklamen bliver musikken brugt meget til at vise de følelser, som man kan have. I starten er musikken meget munter, og der bliver gjort brug af heltemusik, da de her viser, hvordan livet er med en far.

Men så skifter stemningen meget hurtigt, da fortælleren siger ”Lige bortset fra en ting: De er ikke gode nok til at gå til lægen i tide”.

Her bliver musikken meget langsommere og mere trist, og det er med til at skabe den stemning, som reklamen gerne vil have os til at føle som seere.

Der bliver vist, hvordan livet er uden en far. Der bliver vist, hvordan faren langsomt forsvinder fra familiebillederne, og alt det han hjalp med før, som vi nu skal klare selv.

Beskæringen i reklamen er meget halvnær, og det gør, at vi tydeligt kan se deres ansigter og reaktioner.

Vi kan se, hvad de føler både da faren er en del af sønnens eller datterens liv, og når han ikke er.

Kameravinklen er i det meste af reklamen normalperspektiv, og det gør, at det er nemmere at identificere sig med personerne, da man er på samme niveau med personerne.

Reklamen fanger seernes opmærksomhed uden at opfordre direkte til at købe farsdags kortene, men det nævnes lige kort til sidst.

Til sidst i reklamen bliver der igen gjort brug af humor, da den afsluttes med, at fortælleren siger ”Så kan vi alle blive ved med at udnytte vores far mange år endnu”.

Af appelformer er den mest fremtrædende patos, da følelserne bliver brugt meget i reklamen. Der er også brugt etos, da reklamen er meget troværdighed, da det er Kræftens Bekæmpelse, som står bag den.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu