Indholdsfortegnelse
Købsadfærd på producentmarkedet 5/1 2
- Kap 7 intro 2
- Afsnit 7.1 Virksomheders købsadfærd 3
- Afsnit 7.2 Virksomheders købsbeslutningsproces 5

Købsadfærd på producentmarkedet 11/1 7
- 7.3 valgkriterier 7
- 7.4 faktorer der påvirker købsadfærden 7

Købsadfærd på producentmarkedet 15/1-2021 10
- Opsamling på kap 7. 10

Uddrag
- Det industrielle marked
Det er køb af dele, som indgår i virksomhedens egen produktion, dvs hvis man er en cykelproducent, køber man slanger og dæk af en anden producent.

Her foregår der industrielt handel, da en virksomhed modtager et produkt og forarbejder og derefter sælger det videre.

- Mellemhandlermarkedet
Det er køb er produkter, som virksomheden uforarbejdet sælger videre. Dette er oftest mellem producentvirksomhed og handel- eller servicevirksomhed.

Grossisten eller detaillisten køber et produkt, som de ikke ændrer. Super-Brugsen køber mælk af Arla, som er forarbejdet for Super-Brugsen.

- Det offentlige marked
Det er køb af produkter som bliver brugt til det offentlige. Det er alt fra artikler til offentligeuddannelser, til en ny bruser til dronningen.

---

Købsadfærden på producentmarkedet er lidt anderledes end på konsumentmarkedet. Når man skelner mellem de forskellige købsadfærd på producentmarkedet, skelner man efter, hvor stor risikoen er. Her følger overvejelsen også med. På producentmarkedet er der 3 følgende:

- Nykøb
Dette køb, er det mest risiko fyldte og derfor også den største overvejelse. Her køber man et helt nyt produkt, som man i starten ikke har stor kendskab til.

Derfor kræver det stor overvejelse med flere deltagere i beslutningsprocessen. Dette køb kommer oftest efter den innovative udvikling, især ved radikal innovation.