Segmentering på producentmarkedet | Noter Afsætning

Indholdsfortegnelse
• Producentmarkedet kan opdeles i tre overordnet delmarkeder
• Producentmarkedet segmenteres ved hjælp af geografiske, demografiske, produktions- og indkøbsvariabler.
• Når en privat eller offentlige virksomhed handler med hinanden, kaldes det for et producentmarked eller business to business markedet (BTB)
• Det industrielle marked
• Mellemhandlermarkedet:
• Det offentlige marked:
13.2 Segmenteringens variabler på producentmarkedet
• Relationen mellem køber og sælger kan være mere komplekse.
• Produkterne, der udveksles på producentmarkedet, er ofte mere komplekse end på konsumentmarkedet.
• Geografiske og virksomhedens specifikke variabler
• Produktionsvariable
• Indkøbsvariable
13.3 Build up tankegangen - kundernes behov
13.4 Breakdown tankegangen virksomhedens produkt

Uddrag
• Producentmarkedet kan opdeles i tre overordnet delmarkeder
o Det industrielle marked
o Mellemhandlermarkedet
o Det offentlige marked

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu