Segmentering & Målgruppevalg Noter | Kap 18 Afsætning

SMP-modellen:

  • Modellen benyttes, når virksomheden i forbindelse med sin markedsføringsstrategi, skal fastlægge segmentering, målgruppevalg og positionering.
  • Markedet inddeles i ensartede mindre grupper.
  • Hvert segment vurderes, her vælges målgruppen.
  • Grundlaget for den fremtidige markedsføringsindsats.
  • Dernæst skal virksomheden fastlægge, hvordan den gerne vil opfattes i målgruppens bevidsthed.

Segmenteringsprocesen

  • Segmentering er en proces, der gennemføres for at inddele et marked i homogene brugergrupper med homogene præferencer i forhold til virksomhedens produkt. Disse ensartede grupper kaldes segmenter

Indholdsfortegnelse
SMP-modellen:
Segmenteringsprocesen
Segmenteringsprocessen (trin for trin)
Nye segmenteringsmåder
Personaer

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu