Segmentering og målgruppevalg | Noter Afsætning

Indholdsfortegnelse
Segmenteringsprocessen:
Konsumentenhed
Segmenteringskriterier på B2C-markedet:
Psykologiske kriterier
Segmenteringskriterier på B2B-markedet
Målgruppe strategier

Uddrag
Markedet er inddelt i mindre grupper (segmentering) og derefter vurderes og diskuteres hvert enkelt segment og virksomheden skal vælge hvilket segment de vil vælge til sin målgruppe.

Dette bliver grundlaget for den fremtidige markedsføring. Derefter skal virksomheden kigge på differentieringen og positionering så virksomheden fastlægger hvordan den gerne vil opfattes i forhold til målgruppen.

Segmenteringsprocessen:
Fastlæggelse af målgruppe. Det er en proces der gennemføres for at inddele et marked i ensartede grupper med præferencer i forhold til virksomhedens produkt. Grupperne kaldes segmenter.

Det er ikke muligt for virksomheden at tilfredsstille alle kunder, derfor opdeler de markedet (segmentering).

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu