Køb af hundehvalp | Analyse

Indledning
I denne aflevering, vil jeg analysere alle de overvejelser der er ved et køb af en hundehvalp, og hvordan processen forgår. Jeg vil analysere købet, af en hundehvalp ved hjælp af købsadfærd.

Jeg vil inddrage beslutningsprocessen, og alle de faser som man går igennem før og efter købet af en hundehvalp. Når en dansk familie vælger at anskaffe sig en hundehvalp, ligger en masse købskritikere og overvejelser, som de skal igennem inden den endelig beslutning.

Indholdsfortegnelse
Behov.
Købemotiver
Købstype og købsadfærdstype.
Loyalitetskøb
Køberoller
Beslutningsprocessen
horisontale og vertikale.

Uddrag
De køber motiver man indgår, når man anskaffer sig en hundehvalp, er et socialt købemotiv. Når man vælger ude fra de sociale købemotiver, er det følelserne der styrer.

Ofte bruger man meget lang tid på at finde den rigtige race, og dermed gerne vil give en del flere penge. Sociale købemotiver er stærkt påvirket af forbrugerens omgangskredse, som man også ser når man anskaffer sig en hund.

Man får en masse viden og holdninger fra sine venner/familie, som køberen tager i mod med det samme. Dette kaldes også en vebel køber motiv, da man gennemgår en lang beslutningsproces.

Da hunden er dyr, og det skal være den rigtige race som passer til ens familie. Der er dog også nogle der beslutter sig for at anskaffe sig en hundehvalp fordi andre har den race, dermed er det bandwagon/wannabe købemotiv.

F.eks. i Vejle er der en liste over hvilke hunde som er mest populære, og dermed kan der være en del mennesker som køber udefra det, da de vil være med på den såkaldte ”trend”

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu