Kampen om fastfood-markedet i Danmark

Indledning
Markedet indenfor fastfood omfatter en stor mængde mad og drikkevare, som er hurtige at tage med på farten som ”To Go” eller et hurtigt måltid på restauranten.

Herindunder omfatter fastfood: burger, pomfritter, nuggets, is, sandwichs og wraps. Desuden kan salater også suppleres til denne liste indenfor fastfood.

Indholdsfortegnelse
Karakteriser markedet for Fastfood i Danmark

Beskriv kort de vigtigste konkurrenceforhold på markedet for fastfood i Danmark.

Lav en konkurrentanalyse på de 2-3 største konkurrenter for MAX i Danmark.

Analyser, hvilke forhold i omverden, der har betydning for udviklingen af denne fastfoodkultur i Danmark.

Uddrag
Massemedier:

McDonald’s og Burger King benytter sig af medierne og skaffer sig dermed kunder.

De fleste unge bliver herved påvirket på en anden måde, end hvis de reklamerede sig på fjernsynet eller via radio. Både McDonald’s og Burger King har skabt deres egne apps, hvor de her tilbyder kuponer og gode tilbud.

Desuden er det også muligt at vinde tilbud og gratis mad på deres app, via et spil der kører i nogle perioder, for alle med en smartphone.

Kulturelleforhold:

I dag er det meget morderne at være sund, gå i fitness og spise mindre kød, for at passe på sig selv og miljøet. Derfor går det ud over fastfood-restauranterne, og de mister dermed kunder.

Derfor er fastfood-markedet begyndt at skabe sundere løsninger på dette problem, og sælger dermed flere sunde samt veganske retter, og henter derved deres kunder hjem igen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu