Fastfood markedet i Danmark | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Analyse af konkurrencesituationen for fastfoodrestauranter i Danmark
- Samme produkt:
- Samme produktkategori:
- Samme behov:
- Alle produkter:

De konkurrencemæssige positioner:
- Markedsleder:
- Markedsudfordrer:
- Markedsfølgeren:
- Markeds niche:

Vurdering af hvilke forhold i omverden, der har betydning for udviklingen af denne fastfoodkultur i Danmark
- Teknologiske forhold:
- Kulturelle forhold:
- Politiske og lovgivningsmæssige forhold:
- Interesseorganisationer:
- Demografiske forhold:
- Massemedie:
- Delkonklusion:

Udarbejdelse af et positioneringskort for fastfoodrestauranter i Danmark
- Burger King:
- McDonald’s:
- Max Burger:
- Carls Jr.:
- Sunset Boulevard:

Uddrag
De demografiske forhold er vigtigt for McDonald´s, da unge bruger en stor del af deres disponible indkomst på McDonald’s, blandt andet efter man har været i byen eller til privatfester.

Derfor har de demografiske forhold indflydelse, fordi virksomhedens indtægt er meget påvirket af unge, og hvis der ikke er et stigende antal af unge i befolkningen, vil McDonald’s have færre kunder.

---

Dette er relevant for virksomheden, da der er flere interesseorganisationer der er meget imod fastfood og prædiker omkring hvor dårligt det er for ens helbred, så derfor er det vigtigt at McDonald’s kan holde sig indenfor de sundhedsmæssige krav der er til mad. Ellers kan dette være med til at gøre virksomheden mister konsumenter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu