Fastfood Markedet | Afsætning | 10 i karakter

Indledning
Markedet for fastfood, omfatter mad der bliver lavet hurtigt, er billigt, og oftest er af usund karakter. Traditionelt består det af pomfritter, burgere, pizza, is, wraps og friturestegt mad. Dvs. mad med meget fedt, og få næringsstoffer.

Det er let tilgængeligt, da næsten alle større byer, har udbydere af fastfood, udover det er der ofte mulighed for både takeaway, og levering.

Markedet for fastfood i Danmark er præget af få store, multinationale kæder. De landsdækkende og førende er McDonalds, Burger King og Sunset Boulevard.

Indholdsfortegnelse
Markedsandel målt på butikker:
Den afhængige omverden:
Den uafhængige omverden:
Kildeliste:

Uddrag
Kundesegmentet er ofte travle børnefamilier, hvilket udtrykker sig i deres børnemenuer, og børnelegerum.

Unge mennesker bliver tiltrukket af den billige mad, der let kan tages med hjem fra en bytur, nu når fastfood restauranter ofte har udvidede åbningstider. Generelt er kundesegmentet sjældent sundhedsbevidst.

Man kan også argumentere for at Fastfood slet ikke er så billigt, som dets omdømme. Fastfood har en klar tendens til at være meget billigere i USA, end eks.

Danmark, dog virker det til ´troen´ om billig mad er ført med til Danmark. Ift. gennemsnittet er det billigt, men man kan sagtens købe færdig mad i dagligvarebutikker osv, som vil være i samme priskategori.

Ifølge Berlingske spiser husstande med en årsindkomst på over en million kroner, går gennemsnitlig set 16 gange mere på fastfood restauranter end alle andre indkomstgrupper.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu