Joe and The Juice | Afsætning | Noter

Indholdsfortegnelse
Abstract 2

Metode 4

Virksomheds- og brancheanalyse af det danske marked 5
- Virksomheds karakteristik 5
- Kernekompetencer 8
- Målgruppe 8
- Værdikædeanalyse 9
- Produktudvikling 9
- Markedsføring 9
- Salg 10
- SW-opstilling 10
- Strengths 10
- Weaknesses 11
- Omverdens model 11
- Konkurrenter 11
- Kunder 12
- Leverandører 12
- Økonomiske forhold 12
- Poters 5 forces 13

Kultur 15
- Geert Hofstedes 15
- Det Danske, tyske og britiske marked 15
- Edward Halls 17
- Monokrone og polykrone kulturer 17
- Høj- og lavkontekstkultur 17
- Fast- og slowmessage 17
- Space 18

Reklame 18

Konklusion 22

Litteraturliste 24

Tysk Bilag 25
- Landpræsentation 25
- Firmapræsentation 27

Uddrag
Vi har fået til opgave at udarbejde en analyse af Joe & The Juice. Joe & The Juices virksomhedstype er et Aktieselskab (A/S) og tilhører cafe- og barbranchen.

Den danske virksomhed er etableret af Kaspar Basse i 2002 i en stueetage i Magasin, som er virksomhedens tidligere direktør men nu formand for selskabets bestyrelse.

Sebastian Vestergaard, der tiltrådte i virksomheden i 2004, er nu den førende direktør i virksomheden.

Den første butik åbnede i 2002 i København, og i dag har kæden 272 juicebarer i 15 forskellige lande, herunder USA, Storbritannien, Australien mm.

I 2018 åbnede kæden 62 nye barer, og på verdensplan beskæftiger kæden sig med 1.626 personer i slutningen af 2018, hvilket er 280 flere end året før.

I 2019 forventer Joe & The Juice at åbne 30-40 nye juicebarer, som skal være med til at øge salget 15-30 procent på årsbasis, hvilket er svarende til omkring 150-200 millioner kroner.

---

Joe & The Juice har meget stærke præferencer hos kunder, fordi de er med til at skabe loyalitet, da virksomheden gør det til en oplevelse for kunderne, hvilket også gavner virksomheden på længere sigt.

Da Kaspar Basse etablerede virksomheden, var det meningen at skabe en fortælling af sundhed. Hans mål var at skabe et koncept som den amerikanske café Starbucks.

Efter så mange år havde han ikke regnet med, at medarbejderne ville betyde så meget som de gør.

I Joe & The Juice har de valgt at bruge det eksterne brand og kunders fra, men derved valgt at, medarbejderne og arbejdspladsen skal være centrum.

Han mener, at hvis man dyrker ens medarbejder, så gør man dem i stand til at skabe naturlig kundekontakt og god atmosfære.

Samtidig med, at de fokuserer meget på kvalitet, vægter de meget på sundhed, og det er helt klart en af deres mærkesager.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu