Opgavebeskrivelse
Opgave 1: Forretningskoncept
Opgave 1.1
Opgave 1.2 Sam ligning af Espresso house og Joe and the Juice forretningskoncept.

Opgave 2: Kundeservice og betjening
Opgave 2.1
Opgave 2.2
Opgave 2.3

Opgave 3: Købsadfærd på B2C
Opgave 3.1
Opgave 3.2
Opgave 3.3
Opgave 3.4

Opgave 4: Målgruppevalg og segmentering
Opgave 4.1
Opgave 4.2
Opgave 4.3
Opgave 4.4

Opgave 5: Konkurrenceforhold
Opgave 5.1
Opgave 5.2
Opgave 5.3

Opgave 6: Beliggenhed
Opgave 6.1
Opgave 6.2

Opgave 7: Produkt
Opgave 7.1
Opgave 7.2
Opgave 7.3 Sortiment analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1: Forretningskoncept 2
Opgave 2: Kundeservice og betjening 3
Opgave 3: Købsadfærd på B2C 4
Opgave 4: Målgruppevalg og segmentering 6
Opgave 5: Konkurrenceforhold 9
Opgave 6: Beliggenhed 11
Opgave 7: Produkt 11
Litteraturliste/Kilder 13

Uddrag
Joe and the juice forretningskoncept bygger på mission, vision, værdier og profil. Joe and the juice er en café, som sælger sandwichs og friskpresset juice.

Deres mission er at bygge deres koncept ud fra de trends man ser i samfundet i dag. De har valgt at kombinere to trends, hvoraf sundhedsbølgen og oplevelsesøkonomien spiller en stor rolle for deres mission.

Missionen er at opfylde de fysiologiske behov i form af mad og drikke, det sociale behov, og ego behovet, hvor man vil opnå anerkendelse og respekt, ved fx at spise på Joe and the juice, da de har et godt ry, som er anerkendt og accepteret af samfundet.

Hos Joe and the juice har man en vision, om hvad man gerne vil opnå på længere sigt. Joe and the juice vision er at være de største på markedet inden for deres branche.

De har lige nu 289 forretninger fordelt verdenen over, men de har en vision om det kommende år at åbne 30-40 juicebarer mere, og være de fortrukne på markedet inden for branchen.

Joe and the juice har også nogle grundlæggende værdier, som skaber den stemning og den omgangstone der bliver brugt blandt medarbejdere. Joe and the juice omtaler medarbejderne som deres brand, og at det ikke er et arbejde, men en livsstil, hvor de igennem deres arbejde kan levere en super god service.

De har også bæredygtige værdier, hvor de vil være miljøvenlige og beskytte miljøet. JOE & THE JUICE profil er de særlige kendetegn. Man kan sige at profilen er hvordan Joe and the juice fremstår ud ad til.

Deres profil udadtil er deres sundheds parametre, hvor man som kunde er opmærksom på at maden og drikkevarerne er sunde. De har også deres logo, som er genkendeligt og har skabt en brancheværdi.

---

De parametre Joe and the juice skal lægge særligt vægt på er førstehåndsindtrykket som er et af de vigtigste parametre for god kundeservice hos Joe and the juice, fordi når man kommer ind på deres cafe vil det påvirke om man bliver mødt med et smil.

Man har ikke lyst til at sætte sig ned et sted, hvor man ikke føler sig velkommen, og hvor personalet virker sure og uoplagte. Det er vigtigt virksomheden er konstant og hele tiden sørger for at holde samme standard, som er over konkurrentens.

Hvis JOE & THE JICE ikke var konstante kunne de risikere, at de ikke længere var de fortrukne og at folk ikke havde nogen præferencer til dem. Parameteret som hedder ingen fejl, skal der lægges vægt på.

Med ingen fejl menes der ikke at man ikke må lave fejl, men at man i højest mulig grad skal undgå det. Kunden tænker ikke over den ene fejl du laver når du kommer til at lave, men de tænker over den måde du vælger at håndtere fejlen på.

Det er vigtigt for Joe and the juice at skabe gode relationer, fordi det vil skabe loyale kunder5 . Man kan godt lige at komme et sted hvor man bliver genkendt og har nogle bekendte man kan snakke med.

Det er også vigtigt for Joe and the juice at have faglig kompetente medarbejdere, da de skal være kompetente og kunne svare på spørgsmål fra kunderne. Dette vil får dem til at virke professionelle og troværdige.

Joe and the juice skal huske at sige tak for besøget til kunden og mene de oprigtigt, fordi det viser taknemmelighed overfor kunderne.