Joe and the Juice | Stor analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Opgave 1: Forretningskoncept 2
Opgave 2: Kundeservice og betjening 3
Opgave 3: Købsadfærd på B2C 5
Opgave 4: Målgruppe valg og segmentering 6
Opgave 5: Konkurrenceforhold 9
Opgave 6: Beliggenhed 10
Opgave 7: Produkt 11

Uddrag
Joe & the juices ide er at kombinere sundhed med oplevelse. Det gør de ved, at sælge forskellige varianter af frugt- og grønsagsjuice, samt sandwich og kaffe, som kan nydes med baggrundsmusik til.

De går meget op i at der skal være et godt vitaminindhold og god ernæring i juicen. De vil skille sig ud fra konkurrenterne ved, at have fokus på alle råvarer er friske, samt god service.

Deres vision er at blive store på det internationale marked. For at opnå dette mål har de nogle delmål. De skal forhøje deres omsætning, opnå høj tilfredshed blandt kunderne og få en større markedsandel, samt være kundernes foretrukne. De vil især satse på det amerikanske marked, hvor de allerede har åbnet 64 cafeer ud af de i alt 274 cafeer.

De har nogle grundlæggende værdier, som skaber en god stemning hos de ansatte. De fokusere meget på, at der skal være en god atmosfære bl.a. Ved, at medarbejderne skal udvise overskud og god energi selv når der er travlt.

De fokusere meget på at nye medarbejdere skal have grundig oplæring, for at kunne give den bedste oplevelse til kunderne. Deres værdier er også bæredygtige, da de tænker på miljøet.

---

I tabellen ses en sammenligning af forretningskonceptet ide, vision, værdier og profil i Espresso house og Joe & the juice.

Man kan se ideerne minder om hinanden, da de begge går op i, at det skal være en oplevelse for kunden at besøge cafeen, men Joe & the juice vægter sundhed, hvor Espresso house mere vægter, at det skal være i et hyggeligt miljø.

Deres vision minder om hinanden, da de begge vil vokse på markedet, men Joe & the juice vil gerne åbne flere butikker i udlandet, mens Espresso house gerne vil stige i værdi.

Deres værdier er meget ens, da de begge har stor fokus på miljøet og veluddannede medarbejdere.

Profilen minder ikke om hinanden, da Joe & the juice vægter sundhed og Espresso house vægter hjemmebagning og alt skal lave fra bunden. De har dog begge et genkendeligt logo der kendetegner kæden godt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu