Joe & The Juice | SO

Indholdsfortegnelse
SO2 - Afsætning, Engelsk & Tysk

Abstract - resume.....................................................................................................................................................2
Metode .....................................................................................................................................................................4
Opgave 1: Virksomheds- og brancheanalyse af det danske marked........................................................................5 A:
Virksomhedskarakteristik af Joe & The Juice........................................................................................................... 5 B:
Værdikædeanalyse af Joe & The Juice ..................................................................................................................... 7 C:
SW - Analyse............................................................................................................................................................. 9 D:
Omverdensmodellen ............................................................................................................................................... 10 E:
Porters 5 Forces ..................................................................................................................................................... 13
Opgave 2: Kultur ................................................................................................................................................... 15
Opgave 3: Reklame ................................................................................................................................................ 18 A:
Lav en reklame på tysk ........................................................................................................................................... 18 B:
Forklar på dansk hvordan I har brugt jeres viden om virksomheden og kultur for at udarbejde reklamen. .......... 18
Opgave 5: Tysk ......................................................................................................................................................19
Opgave 5.1: Firmapræsentation.................................................................................................................................. 19
Opgave 5.2: Landepræsentation.................................................................................................................................. 19
Konklusion ............................................................................................................................................................. 20
Litteraturliste - kig på opgaven..............................................................................................................................21
Opgave 1 ..................................................................................................................................................................... 21
Opgave 2 ..................................................................................................................................................................... 22
Opgave 3 ..................................................................................................................................................................... 22
Bilag 1: ................................................................................................................................................................... 23
Bilag 2: ................................................................................................................................................................... 24
Bilag 3: ................................................................................................................................................................... 25

Uddrag
Ud fra aflæsning af diagrammet har vi også kigget på maskulinitet og femininitet. Her ser vi en mar- kant forskel på Danmark og de to andre lande.

Danmark har en score på 16, som betyder at Danmark har en lav samarbejdesmentalitet. Derudover scorer Tyskland og Storbritannien en høj score på 66, som betyder at de har høj konkurrencementalitet.

I Danmark prioriterer vi de sociale kompetencer, hvori Tyskland og Storbritannien prioriterer de lange arbejdsdage, og det forventes, at specielt mæn- dene bliver på kontoret til efter kl. 16.

Dette vil betyde, at hvis Joe & The Juice skal vækste på disse markeder skal de arbejde ud fra den maskuline arbejdsmetode. Med det sagt skal Joe & The Juice prioriterer deres ansatte, og give dem nogle konkrete retningslinjer.

Ud fra aflæsning af diagrammet har vi også kigget på høj- og lav sikkerhedsundvigelse.

Denne dimension omhandler i hvor høj grad mennesker kan håndtere usikre og tvetydige situationer. Danmark har en score på 23, som også betyder at arbejdspladserne i Danmark er meget sikkerheds venlige, samt der altid er plads til fejl.

Hvis man derimod kigger på Tyskland, har de en score på 65, som betyder at der skal være en skrap struktur på arbejdspladsen, hvori der ikke er plads til fejltagelser.

Denne struktur har også en betydning for forbrugerne, da de ikke tør at begive sig ud over de mærker og produkter, som de altid køber. Det vil dermed betyde, at Joe & The Juice bliver nødt til at tilpasse den høje tyske sikkerhedsundvigelse og deres kultur, hvis de skal ind på det pågældende marked.

Dermed skal Joe & The Juice stramme op om deres arbejdsopgaver, samt lave en mere fastlagt og struktureret arbejdsdag. Storbritannien har en score på 35, som er lidt mere end Danmark.

Det vil dermed betyde, at hvis Danmark skal vækste i Storbritannien skal de ikke ændre det helt store, da Storbritannien også har en lav sikkerhedsundvigelse.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her