Joe and The Juice | SO | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Abstract 2
Metode 4
Opgave 1 - Virksomheds- og brancheanalyse. 5
Virksomhedskarakteristikken 5
- Ide, vision og mission 5
- Omsætningen 6
- Produktet 6
- Målgruppe 6
- Omverdensmodellen 6
- Den afhængige omverden 7
- Den uafhængige omverden 7
SW-analyse af Joe & The Juice 9
- Stærke sider 9
- Svage sider 9
Værdikædeanalyse af Joe & The Juice 10
- Produktudvikling 10
- Produktion 10
- Marketing 10
- Salg og service 10
Porters five forces 11
- Nye indtrængere 11
- Trussel fra substituerende produkter 11
- Køberens forhandlingsstyrke 11
- Leverandørens forhandlingsstyrke 11
- Konkurrenter i branchen 12
Opgave 2 - Redegørelse for de tre kulturteorier: 13
- Edward T. Hall interkulturel kommunikation 13
- Geert Hofstedes kulturelle dimensioner 13
Opgave 3 – Den trykte reklame 20
Konklusion 23
Bilag 24
Litteraturliste 24

Uddrag
I dette afsnit, ville vi nævne de forskellige modeller og teorier, som vi har brugt, for at kunne analysere Joe & The Juice.

For at vi har kunne foretage en virksomheds- og brancheanalyse af Joe & The Juice, har vi brugt følgende modeller, virksomhedskarakteristik, omverdensmodellen, SW-analyse og værdikædeanalysen.

Virksomhedskarakteristikken giver et bedre overblik over virksomheden, som i vores tilfælde er Joe & The Juice. Den er ikke så dybdegående, men den giver et godt kendskab til virksomheden, og hvad den står for.

Derefter har vi omverdensmodellen. Den viser et her- og nu billede, af den enkelte virksomhed på markedet. Man analyserer den afhængige og den uafhængige omverden.

Virksomheden kan påvirke den afhængige omverden direkte. Modsat den uafhængige omverden, hvor virksomheden ingen indflydelse har.

I SW – analysen, vises virksomhedens styrker og svagheder, som er interne forhold. De forhold er virksomheden selv herrer over, og de har også muligheden for, at gør noget ved forholdene.

Den beskriver dog kun det som Joe & The Juice selv kan gøre noget ved, hvilket vil sige at man ikke kan analysere hvad virksomheden kan bruge deres styrker og svagheder til før man laver en OT-analyse også.

Herefter har vi værdikædeanalysen, den bliver brugt til at skabe et produkt, med den størst mulige værdi for kunderne.

Den beskriver hvordan Joe & The Juice holder sig attraktive på markedet, og giver et godt indblik i hvordan de produktudvikler, sælger og markedsføre sig.

Herefter bruger vi Porters five forces, til en brancheanalyse. Porters five forces indeholder, hvem de eksisterende konkurrenter for Joe & The Juice er

hvem de nye indtrængere er på markedet, samt forhandlingsstyrke ved kunderne og leverandørerne. Til sidst hvad de substituerende produkter kan være.

Derefter kommer opgaven omkring kultur. Vi har redegjort for modellerne: Geert Hofstedes kulturelle dimensioner og Edward T. Hall interkulturelle kommunikation.

Ved at bruge modellerne, giver det et bedre billede af, de forskellige kulturer i landene, Spanien, England og Danmark. Til sidst har vi brugt AIDAE-modellen.

Vi har valgt en gul baggrund til vores reklame for at fange potentielle kunders opmærksomhed. Der er kontrastfarver med Joe & The Juice logoet, og vi har mennesker der står sammen for at fange kundernes interesse.

Vi har gået igennem punkterne, og det har gjort at vi fået en meget blikfangende og interessant reklame.

Modellen er godt til at opbygge en reklame med, men den er svær at analysere ud fra hvordan kunderne ser på reklamen, og hvad de tænker omkring den.

---

Ideen for Joe & The Juice er at kunderne skal have en anderledes oplevelse når de skal ind på en såkaldt kaffebar. Joe & the juice differentierer sig fordi, at der er høj musik, og det er en meget personlig oplevelse.

Man ser hele forløbet, fra juicerne står med en hel ananas til at den er i en gennemsigtig kop, hvorefter ens navn bliver råbt op.

Det gør oplevelsen meget autentisk fordi, at man bruger alle sine sanser, i stedet for, det bare bliver en upersonlig oplevelse.

Joe & The Juice går efter at skabe sit eget brand, ved at skille sig ud. Dette får de også til tider kritik for.

Dette har Kaspar Basse ikke noget imod, da han mener at man både skal have noget negativt- og positivt feedback for at blive en stor virksomhed.

Visionen for Joe & The Juice er at blive lige så store som Starbucks. Kaspar Basse ønsker, at Joe & The Juice vil være et fast sted hvor mange kommer ind og får deres morgenkaffe.

Joe & The Juice vil gerne være et sundt valg, når folk skal ind og have deres morgenkaffe. Joe & The Juice vil også gerne være et valg, hvor kunderne ved at det er et miljørigtigt valg de træffer

hvis de køber produkterne hos Joe & The Juice. De vil altså både være sunde, miljørigtige og velsmagende, samtidigt med at det skal være en oplevelse hos Joe & The Juice.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu