Joe & the Juice | Afsætning

Indledning
Det danske marked for cafe- og barbranchen er karakteriseret ved juice/smoothie barer, cafeer, kaffejoints, og normale barer, beliggende i de danske byer. I Danmark er der omkring 3.000 cafeer og barer, og antallet har været stigende de seneste år. Af de 3.000 udbydere er størstedelen drævet af mindre selvstændige virksomheder. Take-away er i vækst, mens cafeerne er begyndt at tage markeds- andelene fra restauranterne, da den nyeste trend er at tage på café, tage et billede og lægge det op på Instagram (Copyrightforfatterne & Systime, 2020).

Uddrag
I denne del analyseres Joe & The Juices parametermix. Der bliver inddraget produkt, price, place, promotion, personale, processer, og physical evidence.

Virksomhedens produkter er juices, kaffe, te, sandwichs og frugt. Produktet er et kortvarigt produkt, da forbrugerne tager deres mad med på farten, eller sætter sig i butikken for at nyde maden med venner. Joe & The Juice har en smal sortimentsbredde, men en dyb sortimentsdybde idet at der ikke er mange forskellige slags produkter, men at der er mange varianter af hver kategori. Alle produkterne er lavet med fiske ingredienser. Basse udtaler at priserne på produkterne er i den højere ende, og den eneste måde de kan tillade sig at tage imellem 40-60 kroner for deres produkter, er pga. af den friske kvalitet
Copyrightforfatterne & Systime, 2020). En gennemsnits kop kaffe hos Joe & The Juice ko- ster imellem 30-45 kroner, hvorimod juicerne koster imellem 44-60 kroner, og sandwichene koster cirka 58 kroner (Juice, 2020).

Produkttypen er en specialvarer, da der ikke er mange udbydere som sælger friske sandwichs, og juices. Virksomheden er et paraplymærke, da brandingen kun foregår under et mærke, og kvaliteten af virksomhedens produkter har et højt image/psykologimæssig kvalitet, da mange forbrugere ser mærket som værende prestigefyldt og trendy. Virksomhedens produkter bliver solgt i en af de 187 forretninger, der er fordelt over hele verdenen. Forretningerne er placeret i storbyernes centrummer, for at trække så mange kunder til som muligt (Svenningsen, 2017). Forretningerne er indrettet til at være som et andet hjem. Med den høje musik, de moderne omgivelser og de komfortable møbler giver det forbrugerne et sted de kan mødes med venner eller bare snuppe en sandwich og en juice. Indretningen er hip, og moderne i alle forretningerne (Basse, 2019).

Joe & The Juice gør brug af engangsplastik- og kaffe kopper, papirwrap til sandwichs, og servi- etter til deres produkter. Virksomheden har ikke udgivet om de bruger bæredygtigmateriale emballage. Emballagen på Joe & the Juices produkter har et logo med en mand der sidder med en kaffekop foran ham. Basse udtaler at historien bag logoet og navnet er at ”Joe” er slang for kaffe, mens ”The Juice” er slag for noget fedt. Så på slang betyder navnet derfor Coffe & something cool. Derfor valgte tegnerne at kreere en mand med en kop kaffe (Basse, 2019).

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her