Hilti | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Gør rede for, hvilke(t) delmarked(er), Brugerne af Hiltis produkter befinder sig.

2. Gør rede for den formodede købsadfærd for en entreprenør, der køber værktøj. Du skal som minimum inddrage købstype, beslutningsproces, deltagere i købet samt valgkriterier.

3. Hvilke faktorer må formodes at påvirke entreprenørens købsadfærd?

4. Vurder værdien af, at Hilti satser på et meget tæt forhold til sine kunder. Inddrag konkurrencesituationen som den beskrives i casen.

5. Redegør for de væsentligste forskelle på købsadfærden for en entreprenør og en privat gør-det-selv forbruger, der køber værktøj.

Uddrag
er en del af B-T-B markedet, og er en del af producentmarkedet fordi de har en ide om at sælge deres produkter til andre virksomheder, og ikke private personer.

Hilti har valgt at gøre det på denne måde, da det gør deres virksomhed mere eksklusiv end virksomheder som fx.

Bosch, da de også sælger til private personer, men når virksomheder køber igennem Hilti, er de klar over at de er topprioriteten for Hilti, og de får også derved den bedst mulige service, da Hilti ikke skal have deres fokus på små private personer samtidig.

Virksomheden skal dermed også rette deres markedsføring imod de professionelle virksomheder, da det er dem de godt vil sælge til.

Producentmarkedet inddeles i tre delmarkeder, nemlig Det Industrielle Marked, Mellemhandler Markedet og Det Offentlige Marked.

---

Når en entreprenør skal udføre sit arbejde, skal han selvfølgelig skaffe de rigtige produkter og værktøjer til den slags arbejde han nu engang skal udføre.

Når han skal købe noget, går han ligesom alle andre mennesker igennem en beslutningsproces inden han beslutter sig for at købe eller ikke købe et produkt.

Entreprenøren starter med at finde problemet, og anderkende at han mangler redskaber for at kunne tilfredsstille kunderne bedst muligt i sin virksomhed.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu