Flying tiger | SRO | 10 i karakter

Indledning
I denne opgave kommer vi ind på selve Flying Tiger som virksomhed, men også den irske kultur.

Vi kommer blandt andet ind på hvordan Flying Tiger som en dansk butikskæde, vil kunne starte en butik op på det irske marked, hvad man skal være opmærksom på, og hvilken viden man skal have inden.

Indholdsfortegnelse
Indledning. 2

Metode. 2

Redegør for Flying Tigers aktiviteter i Irland. 2

Redegør der desuden for Flying Tigers interne samt eksterne forhold. 3

Foretag en landeanalyse, med særlig vægt på landets kultur. 9

Analyser ved hjælp med IMK-modellen en selvvalgt reklame og diskuter hvorvidt denne kan anvendes på det pågældende marked. 13

Diskuter hvilke kulturelle forhold Flying Tiger skal være opmærksom på ved markedsføring på det italienske/irske marked. 15
Kig bilag x. 15

For at finde ud af hvilke kulturelle forhold Flying Tiger skal være opmærksom på, på det irske marked, har jeg valgt at tage brug af Geerts Hofstedes kulturundersøgelse. For at finde ud af hvordan Irernes kultur er. 15

Afslut med en vurdering af virksomhedens vækstmuligheder på det irske marked. 16

Konklusion. 16

Litteraturliste 17

Bilag 18

Uddrag
Her kan i se den SWOT-analyse jeg har fremstillet ud fra Flying Tigers interne forhold i form af styrker og svagheder, og eksterne forhold i form af muligheder og trusler.

Jeg har valgt denne model, da den både viser Flying Tigers interne og eksterne forhold. SWOT-analysen kan ses til billedet til højre.

Her kan vi se at Flying Tigers styrke prioriteter ligger hos deres billige og brede varesortiment, dette er en styrke da det er en butik alle har råd til at komme ind og handle i.

Udover det er indretningen i butikken også en styrke prioritet da, den er indrettet som en labyrint, og varerne ligger fri, så man nemt bliver fristet.

Flying Tigers svagheds prioriteter ligger i at de har faldet meget i vækst de seneste år, dette kunne vi også læse i virksomhed karakteristikken hvor der står at de kom ud med et underskud på 541 millioner kroner, i 2018.

Udover det er varerne i butikken ofte af lav kvalitet, her giver prisen genskær i varerne man for hvad man betaler for.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu