Flying Tiger Copenhagen rapport | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Virksomhedsbeskrivelse
Flying Tiger Copenhagens generiske strategi
Flying Tiger Copenhagens vækststrategi
Købsadfærd

Uddrag
For at vurdere en virksomheds generiske strategi er det vigtigt, at kigge på dens målgruppe: Godt nok er størstedelen kvinder (69%), men mænd udgør bestemt også en del af konsumenterne (29%). Flying Tiger Copenhagens konsumenter er også at finde i alle aldre, og vi ved, at Flying Tiger Copenhagen har butikker i mange forskellige lande.

Hermed kan det altså konkluderes, at Flying Tiger Copenhagen ønsker at betjene en stor målgruppe (stor markedsandel).

Flying Tiger Copenhagen køber stort ind og sælger til lave priser. Deres strategi er lav dækningsgrad på deres produkter grundet lav salgspris, for at kunne tiltrække flest mulige kunder. Dette er deres konkurrencemæssige fordel - at sælge billigt til flest muligt, for at tjene mest muligt kapital.

”Det er vores forretningsmodel. At man ikke tjener så meget på hver vare, men til gengæld har mange butikker og enormt mange forskellige varer. På den måde kommer indtjeningen jo alligevel. Når man laver så store mængder, så kan man få prisen ned”, udtalte kædens tidligere branddirektør, Tina Schwarz, i 2016

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu