Flying Tiger Copenhagen

Indholdsfortegnelse
Spørgsmål:
1. Udarbejd en karakteristik af virksomheden Flying Tiger of Copenhagen. I karakteristikken skal du søge data og benytte så aktuelle informationer som muligt.
2. Flying Tiger of Copenhagen har entreret det amerikanske marked – På hvilket planlægningsniveau er denne beslutning truffet, og hvem i organisationen træffer en sådan beslutning?
3. Kom med forslag til beslutninger, der træffes på det operative, taktiske og strategiske niveau.
4. Analyser Flying Tigers forretningsmodel.
5. Udarbejd en SW-opstilling for Flying Tiger of Copenhagen.
6. Find et produkt på virksomhedens hjemmeside. For det valgte produkt skal du: 1) fastlægge købstype og købsadfærdstype samt 2) analysere hvilke personer, der deltager i købsbeslutningen.

Uddrag
Førhen gik kæden under navnet Zebra, og dette brand blev stiftet i 1988. Virksomheden blev derefter omdannet til flying Tiger, og dette blev etableret i Danmark i 1995 af Lennart Lajboschitz. Det er et aktieselskab, og i 2012 blev 68% af virksomhedens aktiekapital solgt til en kapitalfond der hedder EQT.

I Tiger er det muligt at finde en bred række af prudukter, til lave priser. De har et mål om at gøre design tilgængeligt for alle, og prøver at tilføje lidt mere til det ordinære, ved at udvikle på deres design og produkter. De har på baggrund af det faktum, at de går meget op i design, også vundet en række af internationale designpriser.

Derudover, har de en mission om, at have produkter på hylderne som kunderne mangler og finder interessente, til rimelige priser. Deres mission er også at det skal skille sig ud fra mængden. Samtidig har de i gennemsnit lancering af 300 nye produkter hver måned.

Deres vision er at gøre konsumenterne glade gennem deres design, og de ønsker at skabe noget der kan bringe folk tættere sammen.Virksomhedens omsætning er ligger på 5.583.300 dkk, dog ender årets resultat i et underskud på 541 millioner dkk, hvilket kan skyldes deres intense globalisering.

I alt findes der 966 butikker rundt omkring i 29 lande, og har i det seneste år haft en massiv fremgang i åbning af butikker.

Der er her blevet åbnet omkring 2-3 nye Tiger butikker hver uge. Altså, har Tiger formået at skabe en stor globalisering indenfor deres udvidelse af virksomheden.

Umiddelbart, er Flying Tiger i konkurrence med Normal og Søstrene Grene, da deres koncept om lave priser i deres sortiment er i overensstemmelse med hinanden. Deres målgruppe er bred, eftersom både konsumenternes køn og alder er meget variende.

En af virksomhedens stærke sider, er deres evne til at være nytænkende og skabe design der skiller sig ud. Samtidig er de også stærke i deres evne til at internationalisere sig, og se mulighederne på globalt plan.

En af de faktorer der er afgørende for virksomhedens succes, altså de kritiske succes faktorer, er netop denne produktudvikling, eftersom deres mission er at anskaffe 300 nye produkter på hylderne hver måned.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu